Morella, Alcanyís i Tortosa rellancen la Ruta dels Tres Reis
Els tres alcaldes demanen el suport estatal per potenciar la relació històrica i comercial dels territoris
Morella, Alcanyís i Tortosa rellançaran la Ruta dels Tres Reis. Els tres alcaldes dels municipis de Castelló, Terol i Tarragona s'han reunit a Madrid amb el ministre de Cultura, Miquel Iceta, per a planificar la promoció conjunta dels seus atractius turístics. Demanen el suport estatal per potenciar la relació històrica i comercial dels territoris.
L’aliança entre els tres municipis va començar fa 25 anys. Un consorci que va començar amb la promoció del 53é Sexenni i que es va desenvolupar amb diverses iniciatives conjuntes.
La Ruta dels Tres Reis enllaçava la història, els camins, la gastronomia i la cultura de les tres ciutats. Editaren una guia i crearen un web en castellà i en valencià. En el moment d'esplendor de la ruta, fins i tot es va arribar a presentar una targeta turística exclusiva: la Privilegium, que oferia la possibilitat de visitar aquests municipis de la Comunitat Valenciana, Aragó i Catalunya de manera personalitzada.
En més de dos dècades, canvi d'alcaldies i una pandèmia pel mig, entre altres coses, el consorci s'ha afeblit i la Ruta dels Reis és quasi una desconeguda. Ara volen tornar a recuperar aquesta ruta bella, viva i majestuosa.
Més llegit
-
Detenen un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients
-
FGV extrema la vigilància per a evitar que els joves ocupen les vies per a gravar un repte viral
-
Les localitats idònies per a vore l'eclipsi total de sol es preparen per al repte logístic
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
Catalá, després que un jutge demane canviar de lloc els festivals i concerts de la Ciutat de les Arts: "Garantirem el dret al descans"
-
Detingut per matar un fontaner que li va fer un empastre durant una reforma al barri del Xenillet de Torrent