Directes
Ara en la televisió
QUI ÉS QUI

Mor un xiquet després de perdre el coneixement en una piscina de Bilbao diumenge

El menor, d’onze anys, formava part d'un grup de xiquets que estaven de vacances a Bilbao amb monitors d'una parròquia valenciana

Imatge d'arxiu de les piscines municipals d'El Fango / X: @bilbao_udala

Un xiquet de València ha mort este dimecres després d'estar tres dies en la unitat de cures intensives de l'Hospital de Cruces de Barakaldo, al País Basc. El menor, d’onze anys, va haver de ser evacuat diumenge després de perdre el coneixement quan es trobava en les piscines municipals d’El Fango, en el barri bilbaí d'Errekalde.

Encara que no s'han confirmat les causes de la defunció, el succés es va produir al voltant de les quatre de la vesprada, en plena onada de calor amb temperatures d'uns 35 °C, quan el xiquet acabava d'eixir de la piscina, on també van haver de ser atesos altres usuaris afectats per símptomes de colps de calor. Entre eixos menors estava el xiquet a qui, en perdre el coneixement quan estava fora de l'aigua, li van practicar una RCP i el van traslladar a l'hospital, on no van poder salvar-li la vida.

L'alcalde de Bilbao, Juan Mari Aburto, ha lamentat en les xarxes socials la defunció del xiquet, que formava part d'un grup de menors que havien viatjat de vacances a Bilbao amb monitors d'una parròquia valenciana.

“Trista notícia. Ha mort el xiquet que va vindre de València i estava en El Fango quan es va indisposar. Ho sentim molt. Per ell, la seua família i la seua col·lectivitat. La vida és, a vegades, molt injusta. I més si es talla d'arrel a una edat tan primerenca. Una tragèdia”, ha publicat Aburto.

Depuració de responsabilitats

La regidora de Seguretat de l'Ajuntament de Bilbao, Amaia Arregi, ha assenyalat este dijous que és "massa prompte" per a determinar el que ha ocorregut i si "hi ha responsabilitats o no" en relació amb la defunció del menor. En este sentit, ha recordat que el cas està sent investigat per l'Ertzaintza.

Qüestionada sobre este cas en una roda de premsa, en la qual s'ha presentat el dispositiu de seguretat de les festes d'Aste Nagusia, Arregi ha eludit "fer valoracions sobre qüestions que estan sent estudiades i que s'analitzaran amb detall".

Així, ha indicat que "caldrà vore tota la cadena del que ha ocorregut" i, per tant, és "massa prompte" per a fer "afirmacions". "Una vegada que s'haja estudiat tot, tant per Bilbao Kirolak com per testimonis, es vorà quina és la conclusió i si hi ha responsabilitats o no".

També et pot interessar

Veure totes les activitats