Mor Kairo, el mascle de beluga de més de 60 anys de l'Oceanogràfic
L'animal va arribar fa 20 anys procedent de l'aquari de Mar del Plata de l'Argentina
L'Oceanogràfic de València ha lamentat aquesta matinada la defunció de Kairo, mascle de beluga de més de 60 anys que vivia al complex de les Arts i les Ciències i que va arribar fa 20 anys procedent de l'aquari de Mar del Plata, a l'Argentina.
Kairo, pare de Kylu, ha gaudit durant aquests anys de molt bona salut i de les màximes cures i qualitat de vida fins a l'últim dia, encara que recentment havia mostrat alguns símptomes ja propis d'un exemplar d'edat tan avançada, ressalta l'Oceanogràfic.
En aquest temps, l'equip de professionals s'ha bolcat en la salut i benestar de Kairo, ha dut a terme tots els procediments veterinaris i ha executat les proves mèdiques pertinents per a conéixer i monitorar a fons el seu estat de salut.
Durant aquest dimarts es durà a terme la necròpsia a la Universitat CEU - Cardenal Herrera, que permetrà saber amb més detall les causes de la mort.
Des de l'aquari destaquen que l'existència de Kairo ha suposat un regal per als milions de persones que visiten l'Oceanogràfic, ja que han pogut contemplar de prop una espècie tan emblemàtica i majestuosa que habita a l'Àrtic, a més de descobrir la problemàtica que pateix.
Paral·lelament, investigadors, estudiants i veterinaris internacionals han pogut realitzar programes d'investigació i conservació que d'una altra manera no es podrien haver executat en mar oberta.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Un jove de 18 anys mort i quatre ferits en caure un cotxe per un bancal de 150 metres a Polop
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys