Directes
Ara en la televisió
LA VESPRADA AMB TU
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

Monògams, casats i poc sincers en les aplicacions per a lligar: així és la relació dels espanyols amb l’amor

Set de cada deu enquestats pel CIS assegura mantindre una relació sentimental i la majoria dels que no la tenen, asseguren no voler-la

Una parella diu el 'sí, vull' en un saló de bodes, en una imatge d'arxiu / Europa Press

Majoritàriament monògams, la majoria viuen amb la parella casats –enfront de la convivència sense vincle legal–, creuen que les preses perjudiquen l’amor i que les aplicacions per a lligar són un calador de mentiders, perquè en estes aplicacions són menys sincers que en les maneres tradicionals de lligar. Així veuen els espanyols l’amor. O almenys així han assegurat vore’l quan els han preguntat en una enquesta del CIS que sota el títol Percepció social de l’amor ha tractat de radiografiar la percepció social de l’amor.

D’este estudi es desprén que el matrimoni guanya el pols a la convivència sense vincles legals. Més del 60% dels enquestats que viuen amb la seua parella ho fa casat. La major part (38,5%) ha passat per l’altar, una opció que continua imposant-se a les unions civils (21,7%). En canvi, el 34,6% assegura viure sota el mateix sostre com a nóvios, sense estar casats, i únicament el 4,5% dels enquestats ha formalitzat la relació com a parella de fet.

D’altra banda, només el 2,4% de la població enquestada manifesta que opta per una relació monògama, “de parella amb una sola persona”, concretament. Sols l'1,8% afirma estar en una relació oberta. El percentatge és encara inferior en el cas del poliamor, únicament el mantenen el 0,6% dels enquestats.

Això respecte als que tenen parella, perquè entre els que no la tenen, el 41,1% afirma que els agradaria “molt o prou” tindre-la, però el percentatge és major en el cas dels que preferixen no tindre-la, un 57,2%, segons revela l’estudi Percepció social de l’amor, feta a finals de febrer.

Al contrari, el 70,7% afirma mantindre actualment una relació amorosa o sentimental. A més, les relacions amb una duració d'entre 11 i 20 anys concentren el percentatge més alt de persones enquestades (18,3%).

Aplicacions per a lligar

Quant a la manera d’aconseguir parella, la quarta part de la població preguntada, el 25,2%, assegura tindre un perfil en les aplicacions per a lligar i, en la majoria dels casos (71,7%) diuen haver tingut una cita amb algú a qui han conegut a través d’estes plataformes. Ara bé, un 67% creu que és fals que siga més fàcil trobar l'amor en estes aplicacions que de manera tradicional.

Trobar sexe a través d’elles sembla ser més fàcil, almenys a jutjar per les respostes donades en esta enquesta del CIS. El 65% de les persones que té un perfil en aplicacions com Tinder reconeix que és “més fàcil trobar sexe que de manera tradicional” i un 73,1% assegura que “la gent mentix més en estes aplicacions que de manera tradicional”.

També et pot interessar