Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

El món necessita 69 milions de professors i professores

La Unesco demana als governs que intensifiquen el seu suport al sector docent, per les dificultats per "atraure nous talents"

Un mestre explica la lliçó en una classe d'un col·legi del Caire, a Egipte / Mohamed Abd El Ghany (Reuters)

El món necessita 69 milions de professors i professores perquè es puga aconseguir l'educació bàsica universal el 2030. És l’alerta que llança la Unesco amb motiu del Dia Mundial dels Docents, que se celebra aquest dimecres, i que demana als governs que intensifiquen el seu suport al sector docent, per les dificultats per a "retindre el seu personal i atraure nous talents".

El dèficit més gran de professors es dona, segons l’agència de l'ONU, a l’Àfrica subsahariana, que compta amb algunes de les aules més superpoblades del món, els professors més sobrecarregats de treball i els sistemes educatius amb menys personal. 

"La falta de formació, les condicions de treball poc atractives i el finançament inadequat són factors que soscaven la professió de docent i agreugen la crisi mundial de l'aprenentatge", ha assenyalat en un comunicat Audrey Azoulay, directora general de l'organització.

Les previsions de la Unesco indiquen que, per a aconseguir la meta de l'educació bàsica universal de l'Agenda 2030, a escala mundial calen 24,4 milions de docents addicionals en l'ensenyament primari i 44,4 milions en la secundària.

Millorar les condicions i la formació del professorat

Entre els aspectes que requereixen progressos, la Unesco posa l'accent a millorar les condicions dels docents, especialment respecte a la càrrega de treball. Als països de renda baixa, cada professor de primària té una mitjana de 52 alumnes per classe, mentre que la mitjana mundial és de 26.

L’organització també incideix en millorar la formació del professorat i de cuidar el seu entorn de vida en les zones més desfavorides i remotes, especialment per a les mestres.

La crisi de la professió també es veu accentuada pels salaris no competitius. Les dades de la Unesco mostren que sis de cada deu països paguen menys als professors de primària que a altres professionals de qualificació similar i que la diferència és més notable en les nacions més desenvolupades.