Miniradars, la nova arma contra l'excés de velocitat
La DGT presenta les "patrullles integrals" per a controlar la velocitat i el consum de drogues i alcohol.
S'acosta la Setmana Santa i la Direcció General de Trànsit actualitza els seus instruments per a controlar millor els 15,5 milions de desplaçaments que preveu només en recorreguts llargs. El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha presentat este dimarts el nou equipament que portaran els motoristes de la Guàrdia Civil. També les campanyes de conscienciació habituals en esta època de l'any.
La principal novetat és l'equipament de les motocicletes. La DGT parla de "patrulles integrals" que, en definitiva, comporten que un únic agent transporte i utilitze tots els mecanismes de control que normalment funcionen per separat en cotxes i furgonetes d'atestats.
Miniradars
L'element estrela de la temporada són els miniradars. En total n'hi haurà 60 en funcionament. Poden viatjar en qualsevol vehicle, incloses les motos, i s'activen tant en moviment com quan estan fixos en trípodes molt xicotets. Utilitzen un làsser per a controlar les velocitats. Com que són tan menuts, i a més portàtils, serà difícil localitzar-los i es podran camuflar fàcilment en qualsevol punt d'una carretera.
Els motoristes de la Guàrdia Civil portaran també un equip complet de control d'alcoholèmia i lectors de drogues.
Contacte directe
Un mateix guàrdia civil podrà, així, exercir les funcions que fins ara requerien més personal. El Ministeri de l'Interior i la DGT diuen que l'objectiu és aconseguir més efectivitat i dinamisme en les patrulles. Asseguren, a més, que "augmentaran la labor pedagògica dels agents", perquè aquests sempre detindran el vehicle infractor i mantindran un contacte directe amb la persona controlada. I alhora, diuen, "s'evita la picaresca que fan servir alguns conductors d'identificar una altra persona per a no perdre punts del seu permís de conducció".
La DGT també informa que els nous equips patrullaran especialment les carreteres convencionals. Començaran amb l'operació especial de trànsit de Setmana Santa, que s'obri a les 15.00 hores del divendres 23 de març, i es prolongarà fins a les 24.00 hores del diumenge 2 d'abril.
Inversió de 13,7 milions
La DGT ha invertit 13,7 milions d'euros en l'adquisició dels nous equips. En total, ha comprat 1.000 dispositius de control d'alcoholèmia, 694 lectors de droga portàtils, 60 miniradars làsser i 291 motocicletes.
A més, posarà en marxa campanyes de conscienciació especialment dirigides a recordar la fragilitat dels usuaris de motos.
Més llegit
-
Mompó no sap si Mazón compareixerà en la comissió de la dana al Congrés, però assegura que "actuarà en conseqüència al seu càrrec"
-
Utiel trau al carrer un entrepà de pernil d'1,3 km solidari amb la dana
-
Llíria tindrà una planta de biometà per a l’any 2026
-
El Último de la Fila afig una segona data a València després d’esgotar les entrades del primer concert
-
El València Basket fitxa Maria Araujo
-
El soroll d'un triatló impedeix fer amb normalitat un examen d'oposicions a secundària
Més vist
Més escoltat
-
30.05.2025 | 90 minuts
-
31.05.2025 | Fora de cobertura
-
29.05.2025 | L'entrevista d'actualitat: set mesos de la dana, parlen els representants de les víctimes
-
30.05.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
31 de maig - Soterren definitivament el cos sense cap de Francisco de Goya (1999)
-
30.05.2025 | Les notícies del migdia