Madrid confirma 22 casos de la variant índia i reconeix "transmissió comunitària"
Segons el viceconseller de Salut Pública madrileny, la variant delta podria ser majoritària d'ací a cinc o sis setmanes a Espanya
La Comunitat de Madrid ha seqüenciat un total de 22 casos de la variant índia (delta en la seua nova denominació), quatre la setmana passada i díhuit aquesta a més de "altres casos sospitosos per confirmar", i preveu que es convertisca en la variant predominant les pròximes setmanes a Espanya.
Així ho ha indicat el viceconseller de Salut Pública i Pla Covid-19, Antonio Zapatero, en la roda de premsa d'aquest divendres, en la qual ha dit que es preveu un avanç d'aquesta variant com al Regne Unit.
Zapatero ha explicat que ja hi ha "transmissió comunitària d'aquesta variant" en la regió i que és prop d'un 50% més transmissible que la britànica, la dominant actualment a Espanya, i que per això d'ací a sis o set setmanes podria reemplaçar-la.
"Se segueix i persegueix cada cas i es fa un seguiment estret, però imaginem que la situació pot ser com la que vam tindre al desembre i gener amb la britànica", ha lamentat.
Ha posat en el focus que és "més transmissible que la britànica" i que està afectant especialment gent més jove (que normalment no estan vacunats) i aquells que no han rebut cap dosi o no tenen la pauta completa.
Davant aquesta situació s'ha avançat a la setmana 11 l'administració de la segona dosi d'AstraZeneca a les persones compreses entre 60 i 69 anys per a completar la vacunació.
Més llegit
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies