L’Ivace quadruplica les ajudes per a impulsar les instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica
Es tracta d’una línia d’ajudes dirigida específicament a les comunitats locals d’energia.
La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha quadruplicat el pressupost previst per a 2021 per a impulsar les instal·lacions d’autoconsum d’energia elèctrica en comunitats d’energies renovables.
Aquest programa es va posar en marxa per primera vegada l’any passat amb un pressupost de 550.000 euros i tindrà el 2021 un pressupost total de dos milions d’euros.
Es tracta d’una línia d’ajudes dirigida específicament a les comunitats locals d’energia, a través de la qual se subvencionarà fins a un 65% el cost dels projectes d’energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu d’energia elèctrica.
La directora general de l’Ivace, Júlia Company, ha defensat que sense un canvi “urgent” del nostre model energètic és impossible “guanyar la carrera” a l’emergència climàtica i ha remarcat que aquesta transició energètica no sols ha de portar a un model sostenible sinó també a un de més just i participatiu, en el qual la ciutadania passe de ser una “mera consumidora” a ser la protagonista.
Company ha ressaltat que les comunitats energètiques locals són un element clau en aquesta transició, ja que la seua finalitat no és merament econòmica i fomenten la participació ciutadana, la utilització de les cadenes de subministrament locals i brinden oportunitats d’ocupació, mantenint el valor de la generació de l’energia en l’àmbit de la població local.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
24.03.2026 | Les notícies del migdia
-
25.03.2026 | ContrÀpunt
-
24.03.2026 | ContrÀpunt
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor