L'ingrés mínim vital registra més de 600.000 sol·licituds en el primer mes
Unes 300.000 llars ja reben rendes d'inserció autonòmiques que es podrien sumar.
El Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social ha anunciat que durant el primer mes de vigència de l'ingrés mínim vital (IMV) s'han registrat més de 600.000 sol·licituds a tot Espanya, la majoria per via telemàtica.
El primer pagament de l'IMV es va fer al final de juny i se’n van beneficiar 74.119 llars de tot Espanya. Corresponen a les prestacions per fill a càrrec sense discapacitat o amb discapacitat menor del 33% que havien sigut reconeguts d'ofici com a beneficiaris de l'ingrés mínim vital. En total, el col·lectiu sumava més de 250.000 persones.
El pròxim pagament de l'IMV a aquestes llars serà el 3 d'agost. S’hi sumaran els nous beneficiaris i beneficiàries a qui s’haja reconegut la prestació, entre els quals es poden trobar algunes de les 300.000 llars que reben rendes d'inserció autonòmiques que compleixen els requisits necessaris per a poder optar a l'ingrés mínim vital.
La Seguretat Social i les comunitats autònomes ja intercanvien informació sobre l'IVM
La Seguretat Social ha posat en marxa un protocol d'intercanvi d'informació amb les comunitats autònomes per al traspàs de dades de les sol·licituds resoltes de l'ingrés mínim vital.
Aquest sistema ja està en funcionament de manera satisfactòria des del 21 de juliol. Es tracta d'un programa que les comunitats autònomes rebran actualitzat cada setmana per part de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) amb les resolucions d’expedients nous d'ingrés mínim vital per a poder contrastar-les amb les dades pròpies.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa