L’explosió a Tarragona centra les mirades en la seguretat de polígons amb plantes similars
La Generalitat assegura que el Pla d’Emergències al polígon del Serrallo, a Castelló, està actualitzat.
L’accident de Tarragona, que ha causat tres morts i diversos ferits, ha fet que totes les mirades s’hagen girat cap a polígons amb plantes similars. Al polígon del Serrallo, a Castelló, hi ha una de les petroquímiques més importants del Mediterrani, que està molt a prop de nuclis de població, com ara el Grau de Castelló o Almassora.
La plataforma No a la Contaminació ha alertat del gran risc existent en aquests municipis per la proximitat que hi ha entre les vivendes i el polígon, on hi ha centrals tèrmiques, refineries i una empresa química. Així, demana més seguretat per l’escassa distància, menys d’un quilòmetre, existent entre els habitatges i les empreses.
No obstant això, la Generalitat ha assegurat que el Pla d’Emergències al Serrallo està actualitzat. Així, el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Josep Maria Àngel, ha dit en la ràdio d’À Punt que el polígon està preparat per afrontar una possible catàstrofe.
Segons Àngel, al Serrallo ja es van posar en marxa unes mesures i un simulacre per a afrontar casos com l’explosió a la petroquímica de Tarragona. De fet, l’últim simulacre al Grau de Castelló i Almassora va tenir lloc en gener de 2018.
A més, aquest pla de seguretat, del 2009 i actualitzat a les normatives actuals l’any passat, està coordinat amb els ajuntaments de Castelló i Almassora.
El polígon del Serrallo inclou des de centrals tèrmiques fins a refineries i una empresa química.
Més llegit
-
Detenen un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
Les localitats idònies per a vore l'eclipsi total de sol es preparen per al repte logístic
-
Detingut per matar un fontaner que li va fer un empastre durant una reforma al barri del Xenillet de Torrent
-
Els preus a Espanya es disparen al 3,3% per la pujada dels carburants després d'esclatar la guerra al Pròxim Orient
-
Catalá, després que un jutge demane canviar de lloc els festivals i concerts de la Ciutat de les Arts: "Garantirem el dret al descans"