L'Etna arriba a una altitud 'rècord': creix més de 30 metres en només sis mesos
Les capes de lava i material piroclàstic s'han anat acumulant en la cima del cràter sud-est, el més jove i actiu
L'Etna, el major volcà actiu d'Europa, a l'illa italiana de Sicília, ha incrementat l'altitud en 33 metres després de les últimes erupcions del seu cràter sud-est, que ha passat a tindre una altitud de 3.357 metres sobre el nivell de la mar.
L'Institut Italià de Geofísica i Vulcanologia (INGV) ha confirmat que el cràter sud-est és ja "molt més alt" que el seu "germà major", el nord-est, que amb els seus 3.324 metres havia sigut el pic indiscutible del volcà sicilià en les últimes quatre dècades.
Les capes de lava i material piroclàstic expulsats en les darreres erupcions s'han acumulat en la cima del cràter sud-est, el més jove i actiu, i han anat transformant-ne la morfologia des del 16 de febrer, quan es va produir el primer episodi del 2021.
L'última erupció d'aquest cràter de l'Etna va tindre lloc dilluns passat, amb abundants emissions de lava i columnes de cendra.
Des de 1980, el cràter nord-est era considerat el més alt del volcà sicilià: després d'aconseguir una cota màxima de 3.350 metres el 1981, les crestes es van anar erosionant fins als 3.324 metres actuals.
Per tant, el nou pic de l'Etna, amb 3.357 metres sobre el nivell de la mar, ostenta el rècord d'altitud de la muntanya registrada fins a dia de hui.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
FGV oferix 68 llocs de treball per a conducció i circulació en Metrovalència i el TRAM d’Alacant