Directes
Ara en la televisió
LA GASTRONETA EN RUTA
Pròximes emissions
11:50
DE MAR I BANCAL
14:00
ESPORTS À PUNT
Notícies

L'eclipsi dispara la demanda d'ulleres homologades: on es poden aconseguir?

L’ONCE repartirà debades dos milions d’unitats a través dels seus venedors i la Diputació de Castelló en distribuirà 25.000

Ulleres homologades per a vore l'eclipsi / Shutterstock

La necessitat de disposar d'ulleres homologades per a observar l'eclipsi solar del pròxim dimecres, 12 d’agost, ha disparat la demanda d'este producte, que, a més de distribuir-lo de manera gratuïta nombroses administracions, es comercialitza des d'un euro en òptiques, farmàcies i grans superfícies.

De fet, el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i el Grup Social ONCE han anunciat el repartiment de manera gratuïta de dos milions d'ulleres segures per a vore l'eclipsi total de Sol. L'ONCE en distribuirà 1,7 milions entre els més de 23.000 venedors, als quals els han donat una forqueta de 60 a 100 ulleres a cadascun.

Per la seua banda, Astronomía Visión Certificada, que és proveïdor oficial a Espanya d'ulleres d'eclipsi solar homologades, ha assegurat que va començar a registrar demanda l'any passat i que una setmana abans de l'eclipsi ja ha distribuït més de 700.000 ulleres a Espanya. Entre els compradors hi ha administracions públiques com la Diputació de Castelló, amb 25.000 ulleres. 

Així mateix, la companyia explica que també han atés la demanda d'empreses privades, com Inditex, i de consumidors particulars, que poden adquirir ulleres homologades per a l'eclipsi des de 3,5 euros per unitat.

A més, les persones que vullguen adquirir el producte per a vore l'eclipsi de manera segura també poden acudir a farmàcies, òptiques i grans magatzems, com El Corte Inglés, Alcampo o Carrefour. En estos establiments el preu oscil·la entre un i quatre euros.

D'altra banda, el distribuïdor majorista europeu Absolute Eclipse Wholesale ven paquets de 1.200 ulleres a 0,83 euros per unitat. Això evidencia que el preu de venda del producte descendix en funció de la quantitat demandada si es busca comprar a un proveïdor. Els costos de fabricació se situen per davall d'esta xifra, amb estimacions inferiors a 40 cèntims per ulleres. Thousand Oaks Optical, un dels principals fabricants del material de filtre homologat, comercialitza directament les làmines de polímer tècnic —el material per a vore l'eclipsi— per un preu entre 27 i 138 euros, depenent de les dimensions, que es traslladaria a uns 0,43 euros per unes ulleres.

Les ulleres han d'estar homologades

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha aconsellat usar ulleres especials amb marca CE i referència EN ISO 12312-2:2015 per les “greus” i “irreversibles” lesions oculars que es poden produir amb una observació directa del Sol. “Les ulleres de sol convencionals, les radiografies, els vidres fumats, els discos compactes o qualsevol altre mètode casolà no donen una protecció segura contra la radiació solar”, ha insistit l'OCU.

Astronomía Visión Certificada ha alertat que no totes les ulleres que s'estan comercialitzant estan homologades, i posen el dubte en les distribuïdes en xicotets comerços com basars i fins i tot en algunes que hi ha en grans portals de venda com Amazon.

Les ulleres homologades seran imprescindibles per a apreciar el primer eclipsi total de Sol a la Península en més d'un segle, que tindrà lloc dimecres des de les 19:31 hores i serà total des de les 20:28 hores, depenent del punt des d'on s'observa.

També et pot interessar