L'AVL avala el topònim 'Castelló' com a denominació única per al municipi de la Ribera
El vistiplau dels acadèmics és un pas més cap a l’objectiu de la corporació municipal per a canviar el nom del municipi.
El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha aprovat l'informe elaborat per la Secció d'Onomàstica per a canviar el topònim oficial del municipi de Villanueva de Castellón per Castelló, com a forma única, en considerar-la "la denominació correcta i adequada des del punt de vista històric i lingüístic".
L'informe, que signa el catedràtic Emili Casanova, afirma que el topònim Castelló és "la manera tradicional per la qual és coneguda la població en tota la comarca i per tots els veïns", una afirmació que sosté en diferents referències històriques des del segle XIII.
L'AVL ha tingut en compte les formes escrites documentades, des de les més antigues (Castelló de Xàtiva, la Vila Nova de Castelló o Castelló de Carcaixent), a les més recent (Villanueva de Castellón, Castelló de la Ribera, Vilanova de Castelló), totes les quals tenen el topònim ‘Castelló’ com a element comú.
L’Acadèmia Valenciana de la Llengua traslladarà la resolució aprovada a la Direcció General d'Administració Local per a seguir la tramitació, en un procés que va iniciar l'actual corporació municipal amb el propòsit de trobar una solució definitiva a les disputes veïnals motivades pel nom de la localitat.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
-
Mata el veí d'una punyalada al coll a Benimàmet després de discutir pel volum de la música
-
Dimarts assolellat i amb temperatures primaverals
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Noema Ortí i la revolució dels vermuts
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | "Societat", amb Susana Golf | L’àlbum familiar “secret” de la Casa Reial amb Leonor i Sofía