L'AVL aprova per unanimitat el topònim Castelló com a única forma oficial
Ara s'elevarà la proposta al Consell, que haurà d'aprovar el topònim amb un decret.
L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat per unanimitat el topònim Castelló de la Plana després de l'expedient iniciat per l'equip de govern municipal de l'Ajuntament de la ciutat.
Segons ha informat l'AVL en un comunicat, el ple ha aprovat l'informe que la Secció d'Onomàstica ha elaborat sobre l'adaptació de la forma única oficial en valencià. L'estudi està basat en quatre aspectes: l'etimologia, la documentació històrica, la legislació vigent i els criteris de fixació de la toponímia valenciana recollits en els manuals especialitzats.
Aquesta resolució és preceptiva i vinculant. Ara, l'últim pas serà elevar la proposta d'acord al Consell, que haurà d'aprovar el topònim amb un decret.
Més llegit
-
Dimitix una alt càrrec de l'Ajuntament d'Alacant suposadament esguitada per irregularitats en l'adjudicació de VPO
-
L'economia espanyola va créixer un 2,8% en el 2025, set dècimes menys, després d'accelerar-se en l'últim trimestre un 0,8%
-
Terreta, el color de l'espolí de la fallera major de València, Carmen Prades Gil
-
La regidora d'Alacant Rocío Gómez anuncia la dimissió després de la polèmica sobre l'adjudicació d'habitatges públics
-
Robòtica, IA i Sistemes Aeroespacials: les deu titulacions que estrena la UPV al campus de la Xina
-
La fallera major de València, Carmen Prades, viu una emotiva Exaltació