L'assistent de veu de Google advertirà que les converses privades poden ser escoltades per tercers
Els tècnics de la multinacional accedeixen a les interaccions de les persones amb Google Assistant per a perfeccionar la tecnologia.
Google ha anunciat una actualització de la configuració del seu assistent de veu, Google Assistant, per a deixar clar a l'usuari quan les interaccions puguen ser gravades i escoltades per humans.
La multinacional tecnològica reacciona així a la cascada d'informacions que advertien que persones contractades per Google estaven escoltant algunes de les interaccions que els usuaris i usuàries mantenien pel dispositiu, a partir d'una primera investigació periodística de la premsa belga.
El fet que controladors humans escolten les converses és una pràctica coneguda en el sector de les tecnològiques, però no sempre comunicada de manera transparent al públic. Amazon, Apple, Facebook i Microsoft han reconegut pràctiques similars per a anar millorant la tecnologia d'interacció entre el software i les persones.
Les empreses ho justifiquen al·legant que, malgrat els avanços en aprenentatge automatitzat i intel·ligència artificial, les màquines segueixen sense ser perfectes i, per tant, precisen de la intervenció humana per a comprovar el funcionament correcte i per a contribuir a millorar el sistema.
Donades les circumstàncies, a partir d'aquest dilluns Google advertirà de la situació més clarament als usuaris i usuàries, perquè siguen plenament conscients que se'ls pot estar gravant i escoltant, i facilitarà la possibilitat que no es registren les converses a través de les preferències del sistema de configuració del dispositiu.
Més llegit
-
Troben el cos sense vida de la xiqueta de la família valenciana afectada pel naufragi d'Indonèsia
-
La família dels desapareguts a Indonèsia demana que es mantinga activa la recerca
-
La recerca dels desapareguts a Indonèsia només localitza restes del vaixell i dilluns s’ampliarà l’àrea
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
El riu d'Albaida i el Magre superen el llindar groc al pas per Manuel i Guadassuar, respectivament
-
L'episodi de pluges descarrega més de 260 litres, desborda barrancs i manté tallades quatre carreteres secundàries