L'aplicació del Patricova ha evitat l'ocupació de més de 3.500 hectàrees de sòl inundable a la Comunitat Valenciana
Salvador es reuneix amb alcaldes de l'Horta amb l'objectiu de treballar en una estratègia comuna per a previndre les inundacions.
L'aplicació del Pla d'Acció Territorial sobre Prevenció del Risc d'Inundació a la Comunitat Valenciana, Patricova, ha evitat l'ocupació de més de 3.500 hectàrees de sòl inundable des de 2015. Ho ha ressaltat la consellera de Vertebració del Territori, María José Salvador, que s'ha reunit aquest dijous amb alcaldes de la comarca de l'Horta, per a informar-los sobre la guia que ha elaborat la Generalitat per a l'aplicació del Patricova.
L'objectiu de la conselleria és treballar en una estratègia comuna per a prevenir les inundacions, ja que 600 mil valencians viuen en zones amb risc d'inundacions a la Comunitat Valenciana.
El Patricova aborda la planificació urbanística i territorial a l'hora d'establir els usos en sòls no urbanitzables. Aquesta guia, ha assenyalat Salvador, té la finalitat d'aclarir conceptes i dubtes en l'aplicació d'una normativa tan complexa com és la prevenció de riscos d'inundació, que s'ha complicat més amb el marc normatiu de l'Estat en aquesta matèria.
De fet, en aquesta legislatura s'han tramitat uns 900 expedients de gestió de risc d'inundacions, superant en un 50% el volum mitjà d'altres legislatures.
Prevenció i jornades tècniques
En els pròxims dies es duran a terme unes jornades tècniques a Castelló, València i Alacant on tècnics de la conselleria i especialistes de la Universitat Politècnica de València es posaran al servei d'ajuntaments, institucions i ciutadans para a esclarir qualsevol qüestió referent a l'aplicació del Patricova en el seu municipi o en el seu projecte.
Més llegit
-
Troben mort el jove desaparegut que es banyava al riu Xúquer
-
À Punt, primera televisió pública que emet corregudes de Sant Fermí 20 anys després
-
Ontinyent i Xàtiva registren la temperatura màxima més alta de tot Espanya, amb 43,7 °C
-
Camps torna a exigir un congrés regional del PP
-
Tanquen al bany la platja de les Fonts d'Alcossebre per contaminació microbiològica
-
Els Estats Units llancen nous atacs contra l'Iran en resposta per agressions contra petroliers a Ormuz
Més vist
-
07.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
08.07.2026 | Especial Informatiu 12:00 h | Última hora de l'episodi de calor intensa
-
08.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
08.07.2026 | Especial Informatiu 13:00 h | Última hora de l'episodi de calor intensa
-
08.07.2026 | Especial Informatiu 11:00 h | Última hora sobre l'episodi de calor intensa
-
Valencians sobre rodes | Fonts de la Marina Baixa