L’àguila de panxa blanca, a un pas de l’extinció
L'any 2010 n'hi havia 95 parelles a tot el territori i ara en queden 75.
L'àguila de panxa blanca està a un pas d'ocupar la categoria d'estar en perill d'extinció. L'any 2010 n'hi havia 95 parelles a tot el territori i ara en queden 75. A les comarques de Castelló és on l'espècie està patint més la davallada i, de fet, l'última que van trobar morta va nàixer a les muntanyes de Sogorb, a l'Alt Palància.
Els últims 10 anys ha desaparegut més del 20% de la població valenciana. Les comarques del nord són les més crítiques, ja que en 20 anys ha desaparegut el 50% de la població, i s’ha passat de 33 parelles a les 17 actuals.
Aquests rapinyaires moren bàsicament per cinc causes: xoc contra la xarxa elèctrica i les tanques, electrocució, enverinament, tirs d'escopeta i ofegament. Per als biòlegs i naturalistes que l'estudien, l'espècie ha de passar de vulnerable a considerar-se en perill d'extinció. Mantenen que, si no s'actua ja, podria desaparéixer de les serralades valencianes.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
À Punt continua el seguiment de l'incendi amb un especial del magazine Està passant des de les 16.45 hores
-
El foc de la Vall d’Uixó calcina 8.500 hectàrees i 6.000 evacuats ja poden tornar a casa
-
La petjada del foc a Artana, Betxí, la Vall d'Uixó i la Vilavella
-
L'incendi de la Vall d'Uixó ja ha cremat 7.200 hectàrees i no es preveu estabilitzar-lo en les pròximes hores
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM José Oliver
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
27.07.2026 | Informatiu migdia