El jutge conclou la investigació dels atemptats de Barcelona i Cambrils, i envia a juí els tres processats
Els processa pels delictes d'integració en organització terrorista, fabricació, tinença i depòsit d'explosius i estralls en grau de temptativa.
El jutge de l'Audiència Nacional José Luis Calama ha donat per conclosa la investigació dels atemptats de Barcelona i Cambrils d'agost de 2017, que van causar 16 persones mortes i 300 ferides. Així, ha enviat el sumari a la sala penal perquè els tres processats, Driss Oukabir, Mohamed Houli Chemlal i Said Ben Iazza, siguen jutjats.
El titular del Jutjat Central d'Instrucció número 4 processa Oukabir i Houli pels delictes d'integració en organització terrorista, fabricació, tinença i depòsit d'explosius i estralls en grau de temptativa. A Iazza, detingut mesos després dels atacs a Castelló, li atribueix el delicte de col·laboració en organització terrorista.
No obstant això, a cap dels tres, els processa pels 16 assassinats ocorreguts durant els atemptats, ja que no hi veu suficients indicis per a afirmar que tingueren una participació directa.
Més llegit
-
L'aviació israeliana inicia una altra onada de bombardejos contra "el cor" de Teheran
-
Les grans navieres suspenen el pas per l’estret d’Ormuz i desvien les rutes pel conflicte a I'Iran
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
Hospitalitzen un treballador després de caure d’un mur de tres metres a Artana
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Zapatero nega que fora el facilitador del rescat de l'aerolínia Plus Ultra: "No, en absolut"
Més vist
-
02.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
01.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
01.03.2026 | Les vostres fotos de l'Oratge
-
01.03.2026 | Informatiu migdia
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026