La Junta Qualificadora obri termini d'inscripció per a les proves de nivell A2 i B1 i llenguatges específics
El període de matriculació telemàtica estarà disponible fins al 28 d'abril a les 23:59 hores
La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) ha obert el termini per a presentar-se a les proves per a l'obtenció de certificats oficials de coneixement del valencià dels nivells A2 i B1, així com de Llenguatges Específics (llenguatge en els mitjans de comunicació, administratiu i correcció de textos).
El període de matriculació telemàtica estarà disponible fins al 28 d'abril a les 23:59 hores en el seu web, sense necessitat de petició prèvia de torn, ha informat la Generalitat en un comunicat.
Enguany, s'han introduït dos novetats per a ampliar l'oferta dels llocs de formació i acreditació del valencià i per a incentivar l'ús i coneixement de la nostra llengua entre les persones que venen a la Comunitat Valenciana.
Així, per primera vegada, les proves per als certificats de nivell A2 i B1 es faran en les Escoles Públiques d'Adults (EPA), en les mateixes localitats d'anys anteriors: Alacant, Alcoi, Alzira, Benidorm, Bunyol, Borriana, Castelló de la Plana, Dénia, Elda, Elx, Gandia, Llíria, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Sagunt, Segorbe, Sueca, Torrent, València, la Vall d'Uixó, Villena, Vinaròs i Xàtiva.
D'esta manera, també s'augmenta de manera notable l'oferta dels llocs on es pot adquirir la formació del valencià, segons la Generalitat.
Així, podran presentar-se les persones que no hagen superat el curs d’A2 de les escoles d’adults i no tinguen dret a l’expedició del certificat, les persones que no hagen assistit a cap curs de les escoles d’adults i vullguen acreditar un A2 o les persones, siguen alumnes d’escola d’adults o no, que vullguen acreditar un B1.
D’altra banda, les proves de certificació de capacitació tècnica (llenguatge en els mitjans de comunicació, llenguatge administratiu i correcció de textos), tindran lloc a l’Escola Oficial d’Idiomes de la Saïdia, a la ciutat de València.
L’altra novetat d’enguany és l’augment de l’oferta de certificats dels nivells més baixos de la llengua, com l’A1, a fi d’incentivar l’ús del valencià entre les persones que han vingut a viure a la Comunitat Valenciana, "per a una major integració en la nostra societat i cultura".
Tots els centres d’EPA poden oferir i proposar la certificació d’este nivell. A més, s’han autoritzat cursos en diversos ajuntaments, a la Universitat d’Alacant i en les diputacions de València i Alacant.
Termini de matrícula per a altres nivells
Quant al període de matriculació telemàtica d’altres nivells, per al del nivell B2 serà del 15 de juny, a les 9 hores, fins al dia 23 de juny a les 23:59 hores, sense necessitat de petició prèvia de torn.
En el cas dels nivells C1 i C2, caldrà fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació dels aspirants, que estarà disponible en els dies i horaris següents: per al nivell C1, des de les 09:00 hores del 25 de juny fins a les 20:00 hores del 6 de juliol (o fins que s'esgoten els torns), mentre que per al C2 serà des de les 10:00 hores del 25 de juny a les 20:00 hores del 6 de juliol (o fins que s'esgoten els torns).
Més llegit
-
La policia investiga l'agressió sexual a una coneguda creadora de continguts en TikTok a Gandia
-
El govern espanyol aprova el projecte de llei que reduïx la jornada docent i el nombre d'alumnes per classe
-
El torero Morante de La Puebla, "molt greu" en l'UCI després de patir una cornada al recte
-
Els accidents ocasionen set quilòmetres de cua en el 'bypass' de València i en l'AP-7 a la Vila Joiosa
-
Els sindicats d'educació mantenen la convocatòria de vaga indefinida al maig després de reunir-se amb la consellera
-
Un total de díhuit carrers de Russafa seran zona acústica saturada a partir d'abril