Juana Rivas recorre al Tribunal Suprem contra la seua condemna i al·lega que volia "protegir" els fills
La defensa recorda que la justícia italiana encara ha de pronunciar-se per la denúncia de maltractament cap a l'exparella.
La defensa de Juana Rivas ha formalitzat davant del Tribunal Suprem un recurs de cassació contra la sentència de l'Audiència de Granada que confirma la condemna a cinc anys de presó per sostracció de menors. Els fets es remunten a l'estiu del 2017, quan va estar un mes en parador desconegut amb els fills, incomplint per tant les resolucions que l'obligaven a lliurar-los als pares.
El recurs el van presentar dimarts. Hi exposen que Rivas va actuar per una "causa justificada" com és "protegir els fills", i no per a perjudicar el pare. A més, hi destaquen que la justícia italiana es pronunciarà el 3 de juliol sobre la denúncia que la mare de Granada va presentar al juliol del 2016 per presumpte maltractament cap a l'exparella, després que han passat "quasi tres anys sense que les seues pretensions hagen obtingut una resposta".
La defensa responsabilitza la falta de coordinació entre els sistemes judicials espanyol i italià pel fet que hui dia no existisquen pronunciaments ferms sobre el maltractament denunciat "i patit pels fills i ella mateixa".
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una Ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Mascletà en directe del dijous 19 de març de les Falles 2026 de València
-
Catalá indica que el debat sobre l’Ofrena, els envelats i la taxa turística s'haurà d'abordar el dia 20