Juana Rivas abandona el centre d'inserció social i complirà la pena a casa sota control telemàtic
La dona té vigent una condemna de dos anys i mig de presó per no haver entregat els seus fills al pare l'estiu de 2017
Juana Rivas ha abandonat aquest dimarts el centre d'inserció social (CIS) Matilde Cantos de Granada i complirà la resta de la condemna a casa, amb control telemàtic. Ha passat quatre dies interna en el centre, en el qual va ingressar el passat 11 de juny per a complir una pena de dos anys i mig de presó per no haver entregat els seus fills al pare l'estiu de 2017.
A proposta de la junta de tractament del centre, la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries ha classificat Rivas en tercer grau i li ha aplicat l'article 86.4 del Reglament penitenciari, la qual cosa suposa complir la pena a casa amb una polsera telemàtica.
Per a prende la decisió, s'ha tingut en compte l'ingrés voluntari de Rivas en el CIS, que la condemna no és superior a cinc anys, que es tracta del seu primer delicte i que la causa té una antiguitat superior a tres anys, segons fonts penitenciàries citades per l'agència Efe.
També s'ha valorat l'adaptació social i el suport familiar que té, altres requisits que la normativa penitenciària estableix per a poder concedir un tercer grau en règim obert.
L'accés directe al tercer grau està regulat per una instrucció de 2007 aprovada quan Mercedes Gallizo dirigia la Secretaria General, i el control telemàtic per una de 2019.
La Secretaria General que ara encapçala Ángel Luis Ortiz està apostant, sempre que les circumstàncies penals i penitenciàries ho permeten, pel compliment de les penes en obert, com ha ressaltat en reiterades ocasions el titular de l'organisme.
Més llegit
-
Pérez Llorca i el gerent d'El Ventorro testificaran el 21 de novembre en la causa de la dana
-
El jutge cita Koldo García i De Aldama el 27 i 28 de novembre pel cas de les mascaretes
-
Arriba a les sales de cine ‘La invasió dels bàrbars’, un film valencià finançat amb micromecenatge
-
Qui no treballa és perquè no vol?
-
Una acusació particular reclama a la jutgessa de la dana que cite com a testimonis els alcaldes de Cullera i Utiel
-
Abascal desconfia del PP en les negociacions pel relleu de Mazón i no descarta eleccions