Juan Cotino declararà el 14 de maig per la visita del papa i Camps el 5 de juny
La magistrada ha fixat de nou les dates de les compareixences de huit investigats en la causa després de dos ajornaments.
La titular del jutjat número cinc de València, que investiga des de 2016 presumptes irregularitats en les contractacions de la Fundació V Encontre Mundial de les Famílies (FVEMF) per a la visita del papa Benet XVI a la ciutat, ha citat a declarar un total de huit investigats al llarg dels mesos de maig i juny. Entre ells es troben l'expresident de la Generalitat, Francisco Camps; l'exvicepresident, Víctor Campos; l'expresident de les Corts, Juan Cotino; i el bisbe auxiliar de València, mossén Esteban Escudero.
La jutgessa ha fixat de nou les dates de les compareixences dels huit investigats en la causa després dos ajornaments. El primer d'ells, a principis del passat mes de gener, es va produir arran de la petició de les defenses de la pràctica de proves pericials i testificals, així com la incorporació de determinats documents al procediment.
Així mateix, la jutgessa va suspendre de nou mitjançant una providència el passat 29 de març el calendari de declaracions que s'havia establit després del primer ajornament a petició de tres advocats dels investigats i va fixar les noves citacions.
La instructora del procediment ha comunicat a les parts que la ronda de declaracions dels investigats començarà el 14 de maig a les 9.00 hores, amb la compareixença de l'expresident de les Corts, Juan Cotino, conseller d'Agricultura i vicepresident del Consell en el moment dels fets investigats. També de la secretària general de la Fundació V Encontre Mundial de les Famílies (FVEMF), Henar Moliner, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).
El 15 de maig, a la mateixa hora, serà el torn de monsenyor Esteban Escudero, bisbe auxiliar i president de la FVEMF, mentre que l'endemà, el 16, acudiran als jutjats valencians el representant legal de la fundació, Francisco Javier Jiménez, i el secretari de l'Arquebisbat, Antonio Corbí. El dia 17 de maig declararà el membre del patronat i comissionat de la visita de Benet XVI, Enrique Pérez Boada.
Finalment, el 5 de juny a les 09.00 hores, hauran de declarar davant la instructora del cas l'expresident de la Generalitat Francisco Camps i l'exvicepresident Víctor Campos.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part