La Jana podrà accedir a les ajudes contra el despoblament després d’anys de reivindicació
L’administració ha reduït els requisits que deixaven fora el municipi del Baix Maestrat per la poca extensió del seu terme
Silenci, carrers buits i cases deshabitades, la Jana (Baix Maestrat) es buida any rere any i a penes queden poc més de 600 habitants. Tot i això, no té cap ajuda contra el despoblament, ja que el seu terme tan menut fa que supere la densitat de població mínima requerida.
Després d’anys de reivindicació, la seua denúncia ha fet a l'administració reduir de 6 a 4 els indicadors que cal complir perquè no queden exclosos junt amb altres municipis com Eslida, Artana o Suera.
Sense gent cada volta és més difícil mantindre els poquets negocis que queden, l'activitat al camp o l'escola. Per això les ajudes es volen destinar a atraure xicotetes empreses, millorar el transport i oferir més habitatges que atraguen nou veïnat. “Hi ha moltíssimes cases deshabitades, però que no reuneixen condicions per a poder entrar-hi a viure”, assegura l’alcalde del municipi, Ismael Vilanova.
El Consell planeja aprovar en els pròxims mesos la revisió d'aquesta línia de subvencions.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 144 l/m² en les últimes dotze hores