Directes
Ara en la televisió
UNA HISTORIA DE CRÍMENES
Ara en la ràdio
FEM BANDA (reemissió)

Ja pots consultar la nota de la PAU: un 95,68% de l’alumnat valencià supera les proves

La millor nota en la fase obligatòria és d'un alumne del Colegio San Alberto Magno de Montfort, amb un 9,90

Una alumna fa una de les proves de la PAU / Jorge Gil (Europa Press)

La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha informat que el 95,68% d'estudiants presentats a la convocatòria ordinària de la Prova d'Accés a la Universitat en la Comunitat Valenciana, celebrada del 3 al 5 de juny, ha aprovat. El curs passat el percentatge d'aprovats en la fase ordinària de la PAU va ser d'un 98,32%, una davallada que l’Administració justifica al fet que enguany ha sigut la primera convocatòria en la qual no s'ha aplicat l'optativitat implantada pel model covid. Així, remarquen que estes xifres s’assemblen a les prèvies a la pandèmia, ja que el 2019 el percentatge d'aprovats va ser de 96,63% i la nota mitjana 6,28.

Des d’este divendres tot l'alumnat pot consultar les notes en el següent web. La nota mitjana de l'alumnat valencià se situa en un 6,39 sobre 10 (fase obligatòria) en comparació al 6,74 del curs passat. La nota mitjana ha sigut similar en dones (6,41) i en homes (6,37).

Quant als resultats per universitats, la nota mitjana més alta ha sigut de 6,60, en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, seguida d'Universitat Jaume I amb un 6,40, Universitat d'Alacant amb un 6,36, Universitat de València amb 6,33 i la Universitat Politènica de València amb 6,32. Pel que fa als percentatges d'aprovats, encapçala la llista la Universitat Jaume I, amb el 96,53%. En la Universitat Miguel Hernández d'Elx ha sigut d'un 96,04%, a la Universitat de València d'un 95,78%, a la Universitat Politècnica de València un 95,46% i a la Universitat d'Alacant un 94,78%.

La millor nota, un 9,90 a un centre de Monfort

La millor nota de la Comunitat Valenciana en la fase obligatòria de les PAU (sobre 10 punts) ha sigut per a un alumne del Colegio San Alberto Magno de Montfort, que va fer la prova en la Universitat d’Alacant i ha obtingut un 9,90.

Per universitats, la millor nota de la fase obligatòria de la PAU en la Universitat Miguel Hernández d'Elx correspon a un alumne de l'IES la Mar de Xàbia amb un 9,88. A la Universitat Politècnica de València correspon a una alumna del Colegio Inmaculado Corazón de María de València amb 9,86. A la Universitat de València una alumna de l'IES Ferran III d'Aiora amb un 9,85, i finalment el millor resultat de la Universitat Jaume I és una alumna de l'IES Honori Garcia de la Vall d'Uixó amb un 9,66.

Resultats per centres

Després de conéixer-se les notes de la prova d'accés a la universitat, els centres corresponents a cada universitat que han obtingut la millor nota mitjana en la fase obligatòria són els següents:

  • UMH: IES Baix Segura, de Callosa de Segura, amb 7,57.
  • UV: Centro San Bartolomé, de Godella, amb 7,61.
  • UPV: Centro Camarena Canet, de Canet d'en Berenguer, amb 7,38.
  • UJI: Centro Lledó International School, de Castelló de la Plana, amb 7,78.
  • UA: Centro San Alberto Magno, de Montfort, amb 7,37.

Calendari de la revisió i la convocatòria extraordinària

L’alumnat podrà sol·licitar la revisió dels exàmens els dies 16, 17 i 18 de juny i posteriorment, la comissió gestora farà la resolució de les correccions el 20 de juny. El període per a sol·licitar veure els exàmens serà el 23 i 25 de juny a les províncies de València i Castelló i el 26 i 27 de juny a la província d'Alacant.

La convocatòria extraordinària se celebrarà els dies 1, 2 i 3 de juliol i el lliurament de notes serà el 8 de juliol a partir de les 17.00 hores. Enguany hi ha una novetat en esta convocatòria, ja que la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha oferit la possibilitat que compte com a ordinària per a l'alumnat de la zona afectada per la barrancada del 29 d'octubre que així ho haja sol·licitat. D'esta manera, este alumnat tindrà la seua corresponent convocatòria extraordinària els dies 22, 23 i 24 de juliol.

També et pot interessar