Directes
Ara en la televisió
TRES DE CASA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Iryo, la nova línia de trens d’alta velocitat amb empremta valenciana

L’aerolínia valenciana Air Nostrum posseeix el 55% del nou operador, que competirà amb Renfe i Ouigo 

Tren d'alta velocitat d'Ilsa / Ilsa

L’empresa espanyola d’alta velocitat Ilsa ha presentat aquest dijous a Madrid una nova línia de trens que competirà directament amb Renfe i Ouigo. Batejada com a Iryo, posarà en marxa els primers viatges en l’últim trimestre de 2022 i té previst oferir 16 trens per sentit en cadascun dels tres principals corredors d'alta velocitat actualment en funcionament: de Madrid a Barcelona, a l'est i al sud peninsular, contra els 48 de Renfe i els 5 de Ouigo, connectant així la capital d'Espanya amb Barcelona, Saragossa, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València i Alacant.

Ilsa, on participa en un 55% l’aerolínia valenciana Air Nostrum i en un 45% l’operador públic italià Trenitalia, ha avançat que crearà 2.600 llocs de treball, tant directes com indirectes, i ja ha invertit al voltant de 1.000 milions d'euros. 

El director general, Víctor Bañares, ha defensat que “aquesta línia oferirà els trens més ràpids, sostenibles i silenciosos d’Europa”. A l’estiu va anunciar la compra de 23 trens per 797 milions d’euros. És un model interoperable en diversos països europeus, que fa 200 metres de llarg, té capacitat per a 467 passatgers i pot arribar a velocitats comercials de 360 quilòmetres per hora.