Iryo, la nova línia de trens d’alta velocitat amb empremta valenciana
L’aerolínia valenciana Air Nostrum posseeix el 55% del nou operador, que competirà amb Renfe i Ouigo
L’empresa espanyola d’alta velocitat Ilsa ha presentat aquest dijous a Madrid una nova línia de trens que competirà directament amb Renfe i Ouigo. Batejada com a Iryo, posarà en marxa els primers viatges en l’últim trimestre de 2022 i té previst oferir 16 trens per sentit en cadascun dels tres principals corredors d'alta velocitat actualment en funcionament: de Madrid a Barcelona, a l'est i al sud peninsular, contra els 48 de Renfe i els 5 de Ouigo, connectant així la capital d'Espanya amb Barcelona, Saragossa, Sevilla, Màlaga, Còrdova, València i Alacant.
Ilsa, on participa en un 55% l’aerolínia valenciana Air Nostrum i en un 45% l’operador públic italià Trenitalia, ha avançat que crearà 2.600 llocs de treball, tant directes com indirectes, i ja ha invertit al voltant de 1.000 milions d'euros.
El director general, Víctor Bañares, ha defensat que “aquesta línia oferirà els trens més ràpids, sostenibles i silenciosos d’Europa”. A l’estiu va anunciar la compra de 23 trens per 797 milions d’euros. És un model interoperable en diversos països europeus, que fa 200 metres de llarg, té capacitat per a 467 passatgers i pot arribar a velocitats comercials de 360 quilòmetres per hora.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2025
-
Consulta tots els premis de les fogueres, barraques i carrers adornats
-
El ministre d'Afers Estrangers de l'Iran es reunirà esta vesprada amb Putin a Moscou per a abordar l'atac dels Estats Units
-
L’alegria de l’estiu arriba a València amb la Cavalcada del Convit en la festivitat de Corpus
-
La pirotècnia Fuegos Artificiales del Mediterráneo dispara la quinta mascletà de les Fogueres este diumenge
-
Els atacs entre Israel i l'Iran s'intensifiquen el diumenge següent a la intervenció armada dels Estats Units