Investiguen l'enverinament de gats a Alberic
La repetida aparició de verí en els menjadors del carrer ha provocat que la Policia Local i la Guàrdia Civil inicien una investigació per a identificar els responsables
La Policia Local d'Alberic i la Guàrdia Civil estan investigant l'enverinament de cinc gats per la zona de la plaça del Mestre Leopoldo Magentien del municipi. Alguns dels animals vivien al carrer i altres eren la mascota de veïns.
La repetida aparició de verí en els menjadors del carrer ha provocat que els agents inicien una investigació per a identificar la persona o persones responsables i tallar aquesta pràctica que atenta greument contra el benestar animal.
D'acord amb la definició dels veïns, el verí utilitzat és de color verdós i d'aspecte granulat, molt semblant a l'utilitzat contra les plagues de llimacs i caragols. Com a primer efecte, aquests granulats irriten la mucosa gàstrica provocant salivació i vòmits en els animals i diarrea. Els gats poden presentar febres altes, amb temperatures superiors als 42 graus.
Normalment, els signes clínics apareixen ràpidament, entre els quinze minuts i les tres hores després de la ingesta d'aquests productes. Els efectes a escala nerviosa apareixen en forma d'ansietat, tremolors musculars, irritabilitat, al·lucinacions, marxa amb extremitats rígides, falta de coordinació semblant a un estat d'embriaguesa i, a vegades, presenten somnolència i disminució de la consciència.
Així mateix, apareix també moviment dels ulls i dilatació pupil·lar. També es veu afectant el sistema cardiorespiratori, la qual cosa provoca taquicàrdia, mucoses pàl·lides i congestives i hipersalivacions.
Per tot això recalquen que és "imprescindible" que, si hi ha sospita d'ingestió, s'acudisca en un centre veterinari, ja que, si l'animal sobreviu a les primeres 24 hores després de la ingesta i rep un tractament adequat al més prompte possible, el pronòstic pot ser favorable.
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Més pluges a la vista
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | ContrÀpunt
-
01.03.2026 | El futbol més nostre