Investigadors de l'UJI identifiquen informació molecular sobre la Covid-19, útil per a crear fàrmacs
Aquests investigadors treballen amb altres grups internacionals en el disseny d'una molècula capaç d'aturar la replicació del virus.
El Grup d’Investigació en Bioquímica Computacional de la Universitat Jaume I (UJI) ha aconseguit revelar el mecanisme molecular de la SARS-CoV-2 Mpro, un dels enzims essencials per al procés de replicació del virus responsable de la pandèmia de la Covid-19. Aquest estudi explica com es comporta la proteïna causant d'estendre els contagis, i ara treballen en el disseny d'un mecanisme que pot aturar aquest procés.
Per tant, la principal aportació d'aquest estudi és la revelació de com funciona eixe mecanisme de contagi. El seus resultats desvelen que la causant és una proteïna de la Covid-19 i, per això, saber com es comporta és clau. Un dels investigadors principals, Vicent Moliner, explica que aquest “enzim del virus és molt selectiu i trenca les proteïnes d'una manera molt selectiva”. De fet, entendre aquest procés obri la porta al disseny de medicaments específics contra el virus.
Una altra de les investigadores d'aquest projecte, Katarzyna Swiderek, detalla que a través del procediment que utilitzen, ajuden a “crear components orgànics que se sinteritzaran al laboratori i es provaran en els enzims per a bloquejar-los”. Si aquests components funcionen, es podran dissenyar fàrmacs que ajuden a tractar aquesta malaltia.
Aquests investigadors treballen amb altres grups estrangers en el disseny d'una molècula capaç d'aturar la replicació del virus. Swiderek remarca que la credibilitat dels resultats obtinguts mitjançant les tècniques computacionals que han utilitzat ve avalada pel fet que algunes de les conclusions, “com són la velocitat de reacció de l'enzim o algunes de les interaccions que s'estableixen entre el centre actiu de l'enzim i la cadena peptídica humana que està trossejant, coincideixen amb dades experimentals publicades en els últims mesos per altres grups d'investigació internacionals”.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang