Els hotelers protesten per la reducció d’horaris a les zones ZAS de València
En un acte simbòlic per a il·lustrar el seu rebuig, la plataforma Anti-ZAS ha portat carbó a l’alcalde Joan Ribó.
Els hotelers dels barris de València qualificats de zones acústicament saturades (ZAS) protesten per les últimes mesures que ha pres el consistori, que limiten l’horari de les terrasses del Carme per a afavorir el descans del veïnat.
La plataforma Anti-ZAS ha portat aquest divendres carbó a l’alcalde de València, Joan Ribó, en un acte simbòlic per a il·lustrar el rebuig a les últimes mesures de l’Ajuntament de València, que a partir d’aquest mes obligaran els hotelers del barri del Carme a tancar mitja hora abans.
L’empresariat dels locals d’oci de la plataforma Anti-ZAS considera que estan en el punt de mira injustament com la ciutat d’Espanya amb més zones acústicament saturades.
Jesús Ortega, president de l’Associació d’Empresaris de Ciutat Vella i del Barri del Carme Albarca lamenta que les mesures definitives de zona ZAS al barri del Carme s’hagen portat a termini “sense aplicar primer les mesures preventives previstes”. També, ha manifestat els seus dubtes sobre l’exactitud del mesurament de soroll, “quan tan sols hi ha sis mesuradors per a cinc barris”.
Els hotelers han entregat també una carta a les Magues de Gener amb les propostes i peticions que feren a l’ajuntament el mes passat, i es plantejament recórrer contra la decisió de l’Ajuntament en la justícia.
La confrontació ve de llarg i la solució no sembla fàcil, ni tan sols per als veïns de la zona, que creuen que els clients no deixaran de vindre perquè tanquen mitja hora abans.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
-
Mata el veí d'una punyalada al coll a Benimàmet després de discutir pel volum de la música
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Noema Ortí i la revolució dels vermuts
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | "Societat", amb Susana Golf | L’àlbum familiar “secret” de la Casa Reial amb Leonor i Sofía