Hilando Vidas, un projecte per a reivindicar les dones rurals dels Serrans
500 dones teixiran per a cobrir un edifici de València amb el lema "Sororitat Serrania".
Aquest diumenge 500 dones de la comarca dels Serrans encapçalades per l'associació Hilando Vidas començaran a teixir per a cobrir un edifici de la ciutat de València . Amb el lema "Sororitat Serrania" volen retre homenatge a les dones que viuen en l'entorn rural.
L'objectiu és crear una gran instal·lació artística per al 8 de març del 2020, Dia Internacional de la Dona, que servirà per a dignificar el paper de les dones rurals. Ascen Martínez, membre d'Hilando Vidas, ha explicat que volen utilitzar l'art per a "reivindicar el paper de moltes dones que ho han tingut difícil pel fet de viure en pobles de l'interior". La comissària de la intervenció artística, María José Cabanes, ha explicat que volen "plasmar la germanor entre dones teixint milers d'hexàgons que representen les bresques de les abelles com a símbol d'equip".
En treballs previs el projecte col·laboratiu, han posat l'accent en la violència de gènere, l'explotació sexual i la maternitat i a l'agost. Vora 70 dones, de 12 a 90 anys, mostraren a les Alcubles el resultat de teixir durant un any cobrint els carrers i les balconades de diversos materials com ara la llana, el plàstic o teles reutilitzables.
Més llegit
-
El govern espanyol publica els arxius desclassificats del 23F: ja es poden consultar
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Sanitat retira un lot del cosmètic Dolebalm per estar contaminat per un bacteri
-
La rectora de la UV, Mavi Mestre, destaca que han passat d’un 25% a un 33% de catedràtiques dones
-
Una segona dona denuncia Íñigo Errejón per una suposada agressió sexual en el 2021
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
25.02.2026 | Les notícies del migdia