Els hereus podran gestionar la 'vida digital' de les persones mortes
La comissió de Justícia del Congrés ha aprovat regular per llei el testament digital dins de la Llei de protecció de dades de caràcter personal.
La comissió de justícia del Congrés ha aprovat per unanimitat regular per llei el testament digital. Els hereus o familiars directes, sempre que la persona que ha mort no ho haja prohibit expressament, podran gestionar o suprimir-ne tots els continguts en línia, com ara comptes bancaris i xarxes socials.
Aquesta regulació arriba de manera paral·lela a les peticions de la indústria electrònica per a crear una llei de drets digitals en la qual s'incloga aquest testament. Finalment, s'ha inclòs la mesura en el projecte de llei orgànica de Protecció de dades de caràcter personal, en tràmit en el Congrés.
Les persones legitimades podran decidir sobre el manteniment o eliminació dels perfils personals de les persones mortes. A més, el responsable al qual se li comunique la sol·licitud d'eliminació dels comptes "hi haurà de procedir sense dilació", apunta el text.
La llei especifica, a més, que les comunitats autònomes amb dret civil, foral o especial propi es regiran pel que s'ha establert en la seua legislació. És el cas de Catalunya, que té en marxa la Llei sobre voluntats digitals.
Més llegit
-
Investiguen el consum de drogues com a causa de la mort del matrimoni irlandés trobat al 'jacuzzi' d'un xalet de Cullera
-
La Generalitat invertirà 56,5 milions per a eliminar la canya invasora de les zones afectades per la dana i de competència de la CHX
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Les AMPA acusen el Consell de “perseguir docents” en haver modificat les funcions de la inspecció educativa
-
Buñol s'enfanga de roig a colp de tomaca
-
Tomatina 2026, este dimecres: la trastada que va iniciar la festa i que el franquisme va perseguir