La guerra d'Ucraïna també es lliura al ciberespai
El govern valencià ha activat un protocol de seguretat per a protegir l’administració de ciberatacs
La guerra d'Ucraïna té molts fronts, i un és el ciberespai. De fet, aquestes últimes hores 7.000 publicacions digitals han estat bloquejades a causa d'un ciberatac. No se sap qui o què l'ha provocat però, casualment, s'ha produït després que PressReader, la principal plataforma de premsa en línia haja eliminat de la seua oferta desenes de periòdics russos.
Segons explica a À Punt Mèdia el pèrit informàtic Juan Carlos Garrido, en l'àmbit estratègic i tàctic aquests tipus d’atacs seran continuats mentre dure el conflicte.
L'amenaça en aquest camp és real i el conflicte a Ucraïna ha obert una nova estratègia de lluita. Garrido assegura que es preveia ja un atac massiu per part de tots els hackers que estigueren donant suport a Ucraïna de manera activa o passiva.
Per això el govern valencià ja ha activat el seu protocol de seguretat tant en administracions locals, diputacions i la mateixa Administració. El director general de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, José Manuel García Udarte, afirma que l'objectiu és abaixar el nivell d'exposició apagant tots els equips. També recomanen canviar amb freqüència les contrasenyes i actualitzar els equips.
Precaució i seguretat per a evitar possibles atacs d'una guerra a l'abast d'un clic.
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
30.06.2026 | L'hora de la cultura | Belén Mayordomo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats
-
25.06.2026 | Cadena de valor | El mercat immobiliari valencià modera el seu ritme
-
30.06.2026 | Esports À Punt
-
30.06.2026 | Belén Mayordomo presenta ‘Todo lo que perdimos’, un curtmetratge sobre la memòria de la dana
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part