La guerra activa la solidaritat del poble valencià i dels residents ucraïnesos
Diversos combois amb ajuda humanitària es dirigeixen a Ucraïna mentre es prepara l'acolliment de persones refugiades
La guerra a Ucraïna ha activat la solidaritat a la Comunitat Valenciana, on es multipliquen les iniciatives per a acollir persones refugiades i per a enviar material sanitari i béns de primera necessitat.
Un comboi de turismes i autobusos organitzat per la comunitat ucraïnesa, que té és de 5.000 nacionals residint a les comarques valencianes, es dirigeix cap a la frontera polonesa amb menjar, medicaments i roba.
El president de la cambra de comerç hispano-ucraïnesa Mikhayo Petrunyak assegura que l'objectiu és tornar amb els vehicles plens de persones que vulguen fugir del país. La destinació de molts serà Torrevella, on hi ha una nombrosa colònia ucraïnesa i una immobiliària gestionada per gent del país els busca allotjament.
A més de les associacions d'ucraïnesos, moltes ONG valencianes ja recullen material humanitari. Plast, l'associació d'escoltes d'Ucraïna està liderant l'arreplegada de material a la província València. Les comarques del sud també s'han bolcat amb el poble ucraïnés. Són moltes les poblacions que recapten ajuda humanitària, com ara Guardamar del Segura, Finestrat, Teulada, Alacant o la Vila Joiosa.
En aquesta última localitat una campanya iniciada per la Policia Local ha recollit gran quantitat de roba calcer, mantes i aliments no peribles en poc més de 48 hores. Elda, al Vinalopó Mitjà, crearà una comissió per a canalitzar l'enviament de l'ajuda que està oferint la ciutadania i a Petrer, des del consistori s'estan coordinant accions amb ONG i col·lectius humanitaris per a acollir refugiats.
Una associació d'Onda envia vint tones de material humanitari
A les comarques del nord també s'està preparant l'acolliment de famílies a través d'Aniukas, una associació que porta tot els estius xiquets i xiquetes d'Ucraïna.
En paral·lel, una empresa d'Onda (Plana Baixa) gestionada per dos constructors ucraïnesos prepara l'enviament d'un camió amb vint tones de material humanitari i aliments. En declaracions en À Punt Oleksandr Tamazle, un dels responsables, assegura que estan emprant els circuits de distribució de taulell que tenen a Europa per a omplir els vehicles d'ajuda humanitària i enviar-los a la frontera oest d'Ucraïna.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
L'Aemet activa l'avís groc per pluges localment fortes que poden anar acompanyades de pedra a l'interior nord de la província de València
-
Ingressen a la presó tres dels joves que van apallisar un xic quan s'interessava per la salut d'una xica a l'eixida d'una discoteca
-
Grans dinosaures a escala real viatgen des de la Patagònia mesozoica al CaixaForum de València
-
Divendres de vesprada, avisos per tempestes
-
CCOO i UGT es concentren davant de la patronal per a exigir a les empreses que frenen la sinistralitat laboral
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
15.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
09.10.2025 | Amunt i avall | Cinquena Part
-
16.10.2025 | 90 minuts
-
16.10.2025 | Les notícies del migdia
-
15.10.2025 | Les notícies del migdia