La Guàrdia Civil investiga una agressió homòfoba denunciada a Almassora
Compromís demana al ple de l'Ajuntament aprovar una declaració per a condemnar els fets
La Guàrdia Civil de Castelló investiga una agressió homòfoba denunciada el cap de setmana passat a Almassora (Plana Alta), segons han confirmat a Europa Press fonts de l'institut armat. Els fets es remunten a la nit del dissabte, quan diverses persones van reportar a la caserna de la Guàrdia Civil una agressió homòfoba en la qual podia haver-hi menors implicats. Davant d'estos testimonis, el cos policial ha posat en marxa una investigació per a esclarir els fets i depurar possibles responsabilitats, han assenyalat les mateixes fonts.
D'altra banda, el grup municipal de Compromís a l'Ajuntament d'Almassora ha presentat una declaració institucional perquè es debata en el pròxim ple, dilluns, una condemna a este suposat atac homòfob. Segons ha expressat el portaveu municipal de la coalició en un comunicat, Julià Gómez, els fets explicats a les autoritats posen de manifest "la necessitat d'una resposta ferma per part de les institucions i la ciutadania", ha dit.
Compromís destaca en la proposta la "importància" de commemorar el Dia de l'Orgull, una jornada que recorda la lluita pels drets del col·lectiu LGTBIQ+ i la "necessitat" de garantir una societat "justa, diversa i igualitària". A més, reclama un acord perquè el consistori almassorí expresse el rebuig als fets i manifeste el seu suport i solidaritat amb les víctimes. Finalment, la formació fa una crida a la ciutadania per a "no ser còmplice de cap mena de violència homòfoba", demana la implicació activa per a denunciar qualsevol forma de discriminació i que es faça costat a les persones afectades.
Més llegit
-
La reparació d’un pont de l’A-7 afectat per l’incendi d’un camió ocasiona deu quilòmetres de retenció a Paterna
-
El Magdalena Vítol posa el colofó a les festes fundacionals de Castelló de la Plana
-
Mascletà en directe del dilluns 16 de març de les Falles 2026 de València
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Mor un conductor de 51 anys després de xocar contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig
-
Falles més enllà de València: els altres municipis fallers es preparen per a la festa amb alguns imprevistos