La Guàrdia Civil desmantella una organització que distribuïa productes carnis caducats
S’han escorcollat empreses d'Alzira i Algemesí i s’han immobilitzat més de mil tones en mal estat.
La Guàrdia Civil, juntament amb personal de la direcció general de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat ha desarticulat aquest dimarts una organització criminal dedicada a la distribució de productes carnis en condicions d'insalubritat.
Els agents han realitzat tres escorcolls i més de trenta inspeccions en empreses de les localitats d'Alzira i Algemesí, així com a la localitat madrilenya d’Alcobendas. En total, s'han immobilitzat més de mil tones de productes carnis en mal estat. El valor estimat de l'immobilitzat és aproximadament cinc milions d'euros. Les diligències han passat a la disposició del jutjat de primera instància número 3 d'Alzira.
Modus operandi
Modus operandi
L'empresa clandestina modificava les dates de caducitat dels productes en mal estat retornats pels supermercats. Els membres de l'organització es dedicaven a reintroduir-los en el mercat. Per a açò utilitzaven marques comercials d'altres empreses del grup, amb l'objectiu de donar eixida a aquests productes.
Els inspectors veterinaris del departament de Salut de la Ribera van estendre acta el passat mes de juny per falta de documents i per incomplir les mesures de salubritat i higiene.
Els agents de l'equip de policia judicial de Carlet i membres del Seprona de la comandància de la Guàrdia Civil de València van procedir de forma coordinada amb personal de la Conselleria de Sanitat de la Generalitat a l'inici de l'operació.
La fase d'explotació d'aquesta operació va culminar amb la detenció de sis persones i la recerca de huit més. De nacionalitat espanyola i d'edats compreses entre els 25 i els 60 anys, se'ls imputen delictes contra la salut pública, organització criminal i blanqueig de capitals.
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Consulta el calendari per a les eleccions generals del 29 de novembre
-
Els socis del govern espanyol, l'oposició i els dirigents polítics valencians valoren l'avançament electoral