La Guàrdia Civil allibera dos dones i deté un matrimoni per tràfic d'éssers humans a Callosa del Segura
Una de les dones va aconseguir que un conegut alertara l'112 per a avisar que estava exercint la prostitució contra la seua voluntat en un establiment de la localitat
La Guàrdia Civil ha alliberat dos dones víctimes d'explotació sexual i ha detingut un matrimoni de 59 i 66 anys a Callosa de Segura per delictes de tràfic d'éssers humans amb finalitats d'explotació sexual i detenció il·legal, segons ha informat este dissabte.
En un comunicat, assenyala que una de les dones va aconseguir que un conegut alertara l'112 per a avisar que estava exercint la prostitució contra la seua voluntat en un establiment de la localitat. Va ser aleshores quan una patrulla de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura es va desplaçar al lloc i es va entrevistar amb ella. La dona els va dir que estava retinguda, que li devien diners i que no li entregaven la seua documentació.
Així, va ser traslladada a un centre especialitzat d'atenció a la dona, mentre la Policia Judicial de la Guàrdia Civil a Almoradí iniciava les primeres diligències. La investigació va passar a l'Equip Dona-Menor (Emume) de la Comandància d'Alacant, els especialistes de la qual van prendre declaració a la víctima.
La Direcció General de la Guàrdia Civil compartix que la víctima va relatar que havia sigut captada mitjançant una oferta de treball falsa, amb la promesa d'una ocupació com a cambrera, un sou i un allotjament. No obstant això, en arribar al local li van comunicar que, per a treballar allí, havia d'exercir la prostitució, la qual cosa "es va veure obligada a acceptar" per no tindre documentació en regla, diners ni "cap lloc al qual acudir". Després, "va romandre sotmesa a condicions d'explotació, sota control permanent i sense llibertat de moviments".
Posteriorment, els guàrdies civils van registrar l'immoble —una edificació aïllada al costat d'una carretera interurbana que funcionava com a bar en la planta baixa i com a habitatge i lloc d'explotació en la superior—, en l'interior de la qual van detindre als dos responsables del negoci. També van localitzar a una segona dona, "igualment explotada sexualment i que va confirmar la declaració de la primera", d'acord amb la Guàrdia Civil, que afirma que ambdós es troben actualment en recursos especialitzats d'atenció a víctimes de tràfic.
Durant el registre els agents van intervindre "abundant" documentació acreditativa de l'activitat —com les anotacions de les tarifes i dels servicis imposats a les dones, 30.000 euros en efectiu ocults en l'habitatge, sis telèfons mòbils i un ordinador portàtil—, la primera anàlisi va permetre identificar i localitzar una tercera víctima, que també està rebent suport. "L'examen del material intervingut continua; els investigadors han localitzat fins a mig centenar d'identitats de possibles víctimes", indica el Cos de Seguretat Pública.
Els dos detinguts, als quals se'ls imputa el delicte de tràfic d'éssers humans amb finalitats d'explotació sexual i detenció il·legal, van ser posats a la disposició de la secció de violència sobre la dona del tribunal d'instància d'Orihuela, que va decretar el seu ingrés a la presó provisional.
Més llegit
-
Un informe de la Guàrdia Civil assenyala que els avisos previs no advertien d'una entrada massiva a Ceuta
-
Investiguen si la xiqueta morta en una casa d'Alzira va pujar a una hamaca que va fer cedir el pilar
-
El Consell anuncia que la pujada salarial per als docents s'aplicarà des d'este setembre
-
El Consell se suma a Feijóo en la petició de dimissió de Pedro Sánchez
-
Una xiqueta mor i el seu germà està ferit greu en caure el pilar d'una casa a Alzira
-
L'ONU aprova un nou mapa del món que mostra la grandària real d'Àfrica