El govern espanyol demana que s'investigue la mort de la cooperant Emma Igual com a crim de guerra
Albares ha fet la petició a la Cort Penal Internacional i a la Fiscalia ucraïnesa
L’executiu espanyol ha demanat aquest dimarts a la Cort Penal Internacional i a la Fiscalia ucraïnesa que investiguen com a crim de guerra la mort de la cooperant i fundadora de l’ONG Road to Relief, Emma Igual, que va morir diumenge passat, dia 10, per l'impacte d'un projectil rus a Ucraïna.
L'anunci l’ha fet aquesta vesprada a Estrasburg (França) el ministre d'Afers Estrangers en funcions, José Manuel Albares, en declaracions a mitjans espanyols. El dirigent ha precisat que aquest matí ha signat dues cartes: una dirigida a la Cort Penal Internacional (CPI), amb seu a la Haia, i una altra al ministre d'Exteriors d'Ucraïna, Dmitró Kuleba, perquè les fiscalies de totes dues parts investiguen la mort d'Igual.
Igual, nascuda a Barcelona, tenia 32 anys i n'havia dedicat els últims catorze a l'ajuda humanitària. Road to Relief va informar en les xarxes socials de l’atac, que es va produir durant el trajecte de Sloviansk a Bakhmut d'un comboi humanitari. El vehicle es va incendiar a conseqüència d’un impacte directe de foc rus. Amb Igual viatjaven tres voluntaris més, un dels quals també va morir. Es tracta d'Anthony Tonko Ihnat, d'origen canadenc.
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de 2 anys en una piscina privada a Aspe
-
Com es fa... 'Fora de cobertura'
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
Trobar allotjament per al nou curs: una odissea per als estudiants, amb negoci pel mig
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco
-
Ruth Merino: "La comissió bilateral de hui és un pas més de l'independentisme cap a l'objectiu de trencar el sistema de solidaritat"