El govern central habilita dos espais per a 1.800 migrants que dormen a la platja de Ceuta
A primera hora d’este dijous s’ha iniciat el trasllat voluntari de les persones que, des de finals de juliol, estaven al ras en diverses zones de la ciutat autònoma
El govern espanyol ha habilitat diversos espais per a l’acollida temporal de 1.800 persones migrants que estan sense sostre a Ceuta, a la platja del Trampolín i en la zona de la Loma Colmenar. Estes places, que en son 300 més de les que va anunciar la ministra d’Inclusió, Elma Saiz, s’ampliaran progressivament.
Des de primera hora d’este dijous s’estan traslladant els migrants que, de manera voluntària volen estar en estos espais, amb un dispositiu que estan coordinant les forces de seguretat, segons han detallat des d’Inclusió.
Als recintes habilitats en la Loma Margarita i El Embolsamiento, s’afegiran més avant altres que a hores d’ara estan adequant-se.
Segons expliquen des del govern central, l'objectiu prioritari d'esta actuació és "donar resposta a la situació de les persones que es trobaven en situació de carrer en la zona de la platja del Trampolín i la Loma Colmenar", després de l'entrada massiva a la ciutat autònoma el 30 i 31 de juliol.
En estes instal·lacions, als migrants se'ls proporciona una alternativa d'allotjament i acolliment que permeta que no hagen de dormir en la via pública o en la platja. Des de l’executiu espanyol insistixen que estos recintes permeten als migrants accedir a estos espais d'acolliment "en unes condicions adequades i segures" en el marc d'un dispositiu l'objectiu del qual és "garantir que el desplegament dels recursos i el trasllat de les persones es realitzen de manera ordenada i segura", afigen les fonts.
En esta línia, afigen que estos dos recintes formen part del dispositiu extraordinari posat en marxa pel govern espanyol, en col·laboració amb entitats del tercer sector per a reforçar la capacitat d’acolliment a Ceuta i donar una resposta adequada a les necessitats derivades de la situació excepcional que travessa la ciutat autònoma.
Més llegit
-
La ponentada més intensa de l'estiu dispara els termòmetres: vora 200 municipis superen els 40 °C
-
Tornen les tempestes: activen l'avís taronja per pluja, vent i no es descarten granissades
-
AVA-Asaja alerta que la plaga de caparres ja impedix treballar en alguns camps i provoca hospitalitzacions
-
El Consell General del Poder Judicial suspén el jutge que serà jutjat en el cas BBVA
-
Detingut per un tiroteig a València després de perseguir un jove que acabava d'eixir de la presó de Picassent
-
Dijous: afluixa la calor intensa, arriben tempestes fortes