La Generalitat tramitarà l’expedient sancionador a El Corte Inglés per la campanya del Dia de la Mare
Perpetua els estereotips de gènere i la visió masclista, segons la denúncia.
La Direcció General de Comerç i Consum de la Generalitat tramitarà un expedient sancionador a El Corte Inglés per publicitat sexista en la campanya que va fer del Dia de la Mare, i traslladarà la documentació sobre aquest assumpte a l'empresa per a iniciar el procediment per una possible infracció de la Llei general de publicitat.
Consum va obrir diligències prèvies a El Corte Inglés per aquesta campanya de publicitat després d'una denúncia del secretari autonòmic d'Inclusió i Igualtat de la Generalitat, que va considerar que hi havia "indicis" d'incompliment de la normativa perquè "perpetua els estereotips de gènere i la visió masclista de la mare".
En la publicitat d'El Corte Inglés es mostra la imatge d'una dona amb una llegenda en la qual es llig "97% entregada, 3% egoisme, 0% queixes, 100% mare".
El Corte Inglés va indicar, en tindre coneixement de l'obertura de diligències, que la campanya va ser dissenyada per a "retre un homenatge a les mares que, a més de ser-ho, no s'obliden de ser dones, treballadores, responsables i compromeses amb la societat".
El Servei Territorial de Comerç serà l'organisme que haurà de donar trasllat de la documentació a El Corte Inglés, i llavors s'obrirà un període d'al·legacions, ja que fins ara l'empresa no ha remés cap documentació ni ha efectuat al·legacions o manifestacions sobre aquest tema, segons ha informat la Direcció General de Comerç.
El passat 6 de maig la Direcció General de Comerç i Consum va remetre un ofici als responsables de l'empresa per a informar-los de la denúncia del secretari autonòmic d'Inclusió i Igualtat per la campanya publicitària del Dia de la Mare.
La possible infracció es refereix a l'article 3.a de la Llei general de publicitat 34/1988, d'11 de novembre.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Detenen a Alcoi set persones per explotació sexual a dones i alliberen cinc víctimes