Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

La Generalitat indica a la jutgessa de la dana que no és "tècnicament possible" recuperar la llista de personal informat el 29-O

Es disposa d'informació dels subscriptors donats d'alta en el moment en què es crearen les llistes de distribució el febrer del 2023, però no dels subscriptors donats d'alta l'octubre del 2024

Edifici del Palau de la Generalitat / Shutterstock

La Generalitat ha indicat a la jutgessa de la dana que no és "tècnicament possible" recuperar i entregar a la magistrada una llista amb el personal que els dies 28 i 29 d'octubre del 2024 va rebre alertes d'arreplega d'informació de mitjans de comunicació, com els havia requerit.

La jutgessa va requerir a la institució un informe on s'indicara per quin mitjà es rebien les alertes de recull d'informacions de mitjans de comunicació eixos dies, així com quins correus electrònics de la Conselleria de Justícia i Interior van rebre els dossiers diaris les dos jornades.

La jutgessa havia requerit els tres reculls diaris que elabora l'empresa externa Auditoría de Medios SL (Auditmedia) en tres moments concrets, a les 7:00, les 16:00 i les 20:00 hores. En l'escrit demanava la llista de correus electrònics del personal de la Conselleria de Justícia i Interior, bé corporatius, bé particulars, que els van rebre, així com la via de missatgeria instantània per la qual ho van fer.

La Conselleria ha explicat que va rebre els dossiers de premsa escrita a través d'una llista de distribució de correu electrònic. El servici d'Auditmedia preveu l'arreplega diària d'informacions publicades en mitjans digitals i audiovisuals. Manifesta que "encara que el contracte establix que l'enviament es realitzarà tres vegades al dia, l'empresa habitualment remet les alertes durant tot el dia sense cenyir-se a eixes franges horàries".

Quant a la llista de correus electrònics que van rebre la informació, explica que l'empresa Auditmedia envia els documents a través de llistes de distribució creades per la Direcció General de Comunicació i Promoció Institucional amb la finalitat de facilitar a l'empresa adjudicatària l'enviament de la informació i preservar dades del personal subscrit i que són "gestionades per personal de la Conselleria".

Afig que la Direcció General disposa d'informació dels subscriptors donats d'alta en el moment en què es creen les llistes de distribució (el febrer del 2023), però "no es disposa dels subscriptors donats d'alta l'octubre del 2024, atés que hi ha hagut diversos canvis en l'organigrama que han comportat la modificació d'eixa llista per part de la mateixa Conselleria".

Consultada la Direcció General de Tecnologies de la Informació per la possibilitat de recuperar els correus electrònics de la llista de distribució en les dates indicades, explica que "tècnicament no és possible determinar quins comptes de correu estaven subscrits, atés que les altes i baixes les realitzen de manera contínua les persones que administren les llistes".

D'esta manera, "després de les anàlisis tècniques efectuades, no ha sigut possible recuperar la informació concreta sol·licitada per al dia 29 d'octubre del 2024", conclou l'escrit.

També et pot interessar