La Generalitat estudia actuar legalment contra qui no complisca la quarantena o es negue a fer-se la PCR
Experts en dret consultats per À Punt entenen que l'administració pot fer que els responsables acaben davant el jutge.
La Conselleria de Sanitat s'està plantejant actuar legalment contra les persones que no complisquen la quarantena preventiva, tot i haver tingut contacte amb positius, o que fins i tot es neguen a fer-se la prova PCR. Aquesta situació pot tindre conseqüències penals.
Experts en dret consultats per À Punt entenen que l'administració pot fer que els responsables hagen de retre comptes davant el jutge i fins i tot acaben a la presó. L'advocat Carlos Fornes, president de l'associació Asociació de Dret Sanitari de la Comunitat Valenciana, ha explicat que aquestes persones que no compleixen les mesures poden contagiar altres persones i, per tant, es pot valorar “un homicidi imprudent”.
Segons l'advocat, l'administració pot actuar legalment contra les persones que es neguen a passar la prova PCR després d'haver estat en un lloc on s'ha resgistrat un brot, com ara una discoteca. Així, ha assegurat que, com en el cas d'un control d'alcoholèmia, l'usuari es pot negar a sotmetre's a la prova, però s'estaria incorrent en un incompliment i en el moment en què es pose en risc l'integritat d'una altra persona, és possible iniciar un procediment per via penal.
Per la seua banda, l'Associació de Dret Sanitari mostra preocupació per les actituds incíviques que s'estan registrant. Asseguren que “s'han de posar mesures” i animen la ciutadania a denunciar qualsevol que no complisca les obligacions.
Segons l'últim balanç oferit per la Conselleria de Sanitat Universal, la Comunitat Valenciana ha doblat els contagis diaris de coronavirus en només una jornada i acumula 288 positius nous i 11 brots més, tots d'origen social. D’aquestes xifres es desprén que hi ha 1.871 casos actius,o o el que és el mateix, un 8,41% del total de positius diagnosticats des de l'inici de la crisi sanitària.
Més llegit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
La Cambra de València alerta que calen 133.000 vivendes noves fins al 2030 a la província
-
La Comunitat Valenciana registra 429 morts per calor des de juny, un 60% més que l’any passat
-
La defensa del nebot de Blasco demana la nul·litat del juí pel desviament de fons de l'Hospital General de València