La Generalitat dona llum verda al projecte Vinival per a crear un ecobarri a la Patacona d’Alboraia
La proposta preveu 974 vivendes, zones verdes, servicis públics i la rehabilitació dels històrics cellers amb la participació del veïnat
La Generalitat ha aprovat el projecte de regeneració urbana Vinival a la platja de la Patacona d’Alboraia. Es tracta d’una proposta impulsada per Metrovacesa que transformarà una antiga zona industrial en un nou ecobarri amb servicis, habitatges i espais verds; s’ha desenvolupat amb un model urbanístic inclusiu que ha comptat amb la participació ciutadana.
En els terrenys ocupats per una antiga zona industrial, es preveu la construcció de 974 vivendes, una de cada tres de protecció oficial. A més, s’hi inclouran 36.000 m² de zones verdes amb jardins, horts urbans i àrees esportives. El projecte també contempla la rehabilitació dels històrics cellers Vinival, un edifici icònic del patrimoni industrial valencià, que es destinarà a activitats culturals, representacions a l’aire lliure i esdeveniments esportius.
Entre les dotacions previstes, s’ha reservat una parcel·la de 7.000 m² per a un nou centre escolar i una altra de 3.200 m² per a un centre de salut. Estes infraestructures han sigut definides mitjançant un procés de diàleg amb el veïnat a través de reunions participatives.
D’esta manera, Vinival vol convertir-se en un referent de desenvolupament urbà sostenible a la Comunitat Valenciana, amb un model de ciutat de proximitat on tot el veïnat dispose de servicis essencials a poca distància de casa.
Més llegit
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
L'esquerra demana a Mazón que dimitisca ja i convoque eleccions: "Abans o després el poble valencià parlarà"