La Generalitat dona llum verda al projecte Vinival per a crear un ecobarri a la Patacona d’Alboraia
La proposta preveu 974 vivendes, zones verdes, servicis públics i la rehabilitació dels històrics cellers amb la participació del veïnat
La Generalitat ha aprovat el projecte de regeneració urbana Vinival a la platja de la Patacona d’Alboraia. Es tracta d’una proposta impulsada per Metrovacesa que transformarà una antiga zona industrial en un nou ecobarri amb servicis, habitatges i espais verds; s’ha desenvolupat amb un model urbanístic inclusiu que ha comptat amb la participació ciutadana.
En els terrenys ocupats per una antiga zona industrial, es preveu la construcció de 974 vivendes, una de cada tres de protecció oficial. A més, s’hi inclouran 36.000 m² de zones verdes amb jardins, horts urbans i àrees esportives. El projecte també contempla la rehabilitació dels històrics cellers Vinival, un edifici icònic del patrimoni industrial valencià, que es destinarà a activitats culturals, representacions a l’aire lliure i esdeveniments esportius.
Entre les dotacions previstes, s’ha reservat una parcel·la de 7.000 m² per a un nou centre escolar i una altra de 3.200 m² per a un centre de salut. Estes infraestructures han sigut definides mitjançant un procés de diàleg amb el veïnat a través de reunions participatives.
D’esta manera, Vinival vol convertir-se en un referent de desenvolupament urbà sostenible a la Comunitat Valenciana, amb un model de ciutat de proximitat on tot el veïnat dispose de servicis essencials a poca distància de casa.
Més llegit
-
Sensacions tèrmiques de fins a 63 °C i esclafits tèrmics en el pic de l'onada de calor
-
El jove a qui van trobar mort a sa casa de Benicarló va faltar per causes naturals
-
Ford i Geely compartiran la propietat d'Almussafes i fabricaran cinc models en 2028
-
El punt àlgid de l'onada de calor deixa un dijous amb avís roig al litoral sud de València i Alacant, on es poden superar els 45 °C
-
Desarticulat a Castelló de la Plana un grup criminal dedicat a estafes bancàries amb vora 2.000 possibles víctimes
-
Parcs i monuments tancats, platges amb bandera roja i festes suspeses per l'avís roig per calor i tempestes