La Generalitat crea un document amb els paisatges de rellevància regional de la Comunitat Valenciana
L'objectiu és gestionar i protegir millor els entorns d'interés paisatgístic regional.
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha posat en marxa la creació d'un document per a ordenar i gestionar els paisatges de rellevància regional de la Comunitat Valenciana.
El conseller Arcadi España ha manifestat que es tracta d'una iniciativa que ajudarà a gestionar i protegir millor els entorns de la Comunitat Valenciana d'interés paisatgístic regional, un fet que considera fonamental per a les comarques, sobretot les d'interior.
A la Comunitat Valenciana s'han catalogat un total de 40 paisatges de rellevància regional, agrupats en 14 grans conjunts paisatgístics de les tres províncies. Entre aquests, ha destacat els paisatges relacionats amb la cultura i identitat de la Comunitat Valenciana, com els paisatges dels olivars mil·lenaris; els de pedra seca; els associats amb els cursos fluvials del Xúquer, el Cabriol, el Túria i el Serpis; els arrossars de l'Albufera i la marjal de Pego-Oliva; el Mondúber i el Benicadell; les hortes històriques de València i el Segura; les vinyes d'Utiel-Requena, les Alcusses i els Alforins; Columbretes o Tabarca.
Més llegit
-
Mor un menor de setze anys en caure des d'un mur de quatre metres a la Marina de València
-
La presa de Buseo es va desbordar 2,5 metres la nit de la dana segons un informe de la Generalitat
-
El soroll d'un triatló impedeix fer amb normalitat un examen d'oposicions a secundària
-
Tàrbena celebra la desena edició de la Festa del Parlar de Sa
-
L'Elx és de Primera Divisió
-
L'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud - València accepta reunir-se amb Mazón sempre que siga a la zona zero