La Generalitat autoritza nous retorns: el veïnat d’Aranyel, La Artijuela i Torralba pot anar-se'n a casa
Els cinc nuclis que van retornar dimecres també recuperen la mobilitat i l’obertura dels establiments
El veïnat de tres pobles més (Aranyel, La Artijuela i Torralba) pot tornar a casa després d’uns dies desallotjats com a mesura preventiva per l’incendi declarat a Vilanova de Viver dijous. Així ho ha anunciat la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, després de l'última reunió mantinguda amb els coordinadors de les tasques d’extinció de l’incendi. En total, es tracta de 114 veïns i veïnes, que se sumen a les vora 200 persones residents a Vilanova de Viver, Figueres, Pavies, la Pobla d’Arenós i les seues pedanies, Los Cantos i La Monzona, que ahir ja van poder tornar a casa.
La Generalitat ha adoptat aquesta decisió després que l’evolució de l’incendi haja sigut “molt favorable” en les últimes 24 hores, malgrat el canvi de vent a ponent. Els drons de l'UME han permés detectar els punts calents que queden a la zona calcinada, informació que ha servit perquè mitjans aeris i terrestres els refresquen.
Segons l'últim balanç oficial que ha oferit Bravo, hi ha tres punts sensibles en les 4.700 hectàrees cremades: el de la Fuente de los Baños de Montanejos, el de Montant, i el de la Font de la Reina. A pesar d’aquests esforços, la consellera ha destacat que les condicions meteorològiques han sigut millors del que s’esperava i, malgrat bufar el ponent, aquest no ho fa amb la intensitat prevista inicialment.
No obstant això, Gabriela Bravo ha volgut remarcar que l’extinció es troba aquest dijous “en un punt crític” per l’oratge previst; per això, no ha oferit cap termini referit al veïnat que segueix desallotjat.
Més llegit
-
Batuda solidària per a localitzar Manuel Navarro: "No podem deixar a soles una mare de 82 anys que ix a la muntanya a buscar el fill"
-
Un home mata un xiquet de deu anys a Tenerife i ferix de gravetat la parella i mare del menor
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
L'adeu al vent inicia un cap de setmana assolellat amb temperatures suaus
-
Passa a disposició judicial el detingut per assassinar l'exdona i la filla menor a Xilxes