Gandia prohibeix els ciclomotors elèctrics
Les botigues de lloguer d'aquestes minimotos demanen que se'ls permeta acabar la temporada.
L'Ajuntament de Gandia ha prohibit al seu terme la circulació de minimotos elèctriques. Així ho recull la nova normativa que acaba d'entrar en vigor. Només podran circular els vehicles que no superen els 20 quilòmetres per hora i que no tinguen seient. Les botigues de lloguer d'aquestes minimotos demanen que se'ls permeta acabar la temporada.
El problema comença perquè aquests vehicles no poden circular per la calçada ja que no estan matriculats, no tenen l'assegurança obligatòria i els seus conductors no necessiten carnet. Per això a Gandia circulaven pel carril bici. Molts vianants s'havien queixat que anaven molt ràpid en una zona on hi ha una gran afluència de persones. A més, l'any passat hi va haver dos atropellaments, encara que lleus.
Amb aquesta normativa es tracta de garantir la convivència i la seguretat de conductors i vianants, segons assenyala la regidora de Seguretat de Gandia, Àngels Pérez. Ha afegit que els patinets i monopatins estan permesos però només en el carril bici, a les zones per a vianants quan no superen la velocitat de les persones i a les voreres de més de tres metres d'amplària.
La polèmica ha sorgit amb les botigues de lloguer d'aquests aparells. Com assenyala Jorge Moris, propietari d'una de les botigues, consultaren l'Ajuntament abans de començar la temporada i, en rebre el vistiplau, feren una gran inversió en l'adquisició de les minimotos. Per això demanen que, almenys, se'ls deixe acabar la temporada i que la normativa no s'aplique fins al mes de setembre.
Més llegit
-
L'assassí confés va demanar al logopeda revisar les càmeres per si havien gravat una suposada agressió sexual al xiquet
-
El Consell anuncia noves rebaixes fiscals generals d'especial intensitat per a les rendes entre 32.000 i 72.000 euros
-
Lydia Rodríguez abandona Presuntos Implicados entre acusacions de "control extrem", "maltractaments" i "falta de companyonia"
-
Investiguen l'assassinat a navallades d'un home en una baralla als afores d'Aldaia
-
Culmina la renovació de l’AVL: estos són els set nou acadèmics que vetlaran pel valencià
-
Competència investiga Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Sabadell per les hipoteques a tipus fix