El foc crema el cim del Menejador al parc natural de la Font Roja, un dels tresors naturals valencians millor conservats
El webcam de l'Avamet ha captat el moment en què les flames han entrat al cim
L'incendi declarat al paratge de Sant Pasqual d'Ibi este divendres ha arribat al cim de la serra del Menejador, que amb 1.356 metres d'altura és la cota més elevada del parc natural de la Font Roja.
Les imatges de la webcam que hi ha al cim, de l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet) i l'Agrupació Contra Incendis Forestals d'Alcoi, han captat el moment en què les flames han arribat al pic, cap a les 16:50 h. L'estació meteorològica del cim ha registrat unes dades espectaculars, amb temperatures fregant els 60 graus.
El Parc Natural de la Font Roja es troba enclavat en la comarca de l'Alcoià, entre els termes municipals d'Alcoi i Ibi, on s'està produint l'incendi. Amb 2.298 ha d'àrea protegida, es tracta d'un dels espais naturals millor conservats del territori valencià, amb una variada representació botànica i faunística. Comprén l'alt de Sant Antoni, el carrascar de la Font Roja i la Teixereta.
El parc acull un bosc mediterrani extraordinàriament conservat amb carrasques, roures de fulla xicoteta o aurons. Entre la fauna, al parc hi habiten porcs senglars, gats salvatges o teixons. També fauna aquàtica, com el cranc de riu autòcton o aus com l'àguila de panxa blanca.
Es considera tot un tresor natural a la Comunitat Valenciana que ara es troba amenaçat.
Per a combatre l'incendi, que ja s'ha endinsat al parc natural, està participant la Unitat Militar d'Emergències (UME) i diversos mitjans terrestres i aeris, ha informat el Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Les claus del funeral d'estat per les víctimes de la dana
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura