Facua denuncia l'especulació amb els tests d'antígens, amb pujades del 100%
Només 5 de les 150 farmàcies consultades a València, Barcelona, Madrid, Sevilla i Vitòria tenien existències de tests d'antígens
L'associació de consumidors Facua ha constatat l'escassetat de tests d'antígens en farmàcies de cinc grans capitals d'Espanya i ha denunciat l'especulació en els preus, amb pujades de fins a un 100%. Només 5 de les 150 farmàcies a les quals Facua ha consultat aquest dimecres a Barcelona, Madrid, Sevilla, València i Vitòria tenien existències de test d'antígens, segons ha informat l'associació. A les farmàcies que disposaven de tests, els preus oscil·laven entre els 4,95 i els 10 euros.
A València només van poder trobar tests d'antígens en dues farmàcies, per 7 i 10 euros. A Sevilla només van aconseguir tests d'antígens en una, al preu de 6,50 euros, igual que a Madrid i a Vitòria, encara que per 8 i 4,95 euros, respectivament. Finalment, a Barcelona no hi havia tests en cap de les farmàcies sondejades.
L'associació ha denunciat l'especulació en els preus i ha criticat que "ni el Ministeri de Sanitat ni les comunitats han fixat preus màxims, un fet que afavoreix els marges desproporcionats de beneficis que s'estan produint".
Dificultats per a fer PCR
Facua també ha considerat "escandalós el col·lapse del sistema públic de salut en nombroses comunitats autònomes" i ha denunciat "les dificultats o la impossibilitat que en multitud de centres de salut i hospitals realitzen als usuaris les PCR o els tests d'antígens".
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana