Estabilitzat l'incendi forestal de Gaibiel gràcies a la ràpida actuació de mitjans aeris i terrestres
El foc ha afectat el vessant d’una muntanya situada a uns dos quilòmetres del nucli urbà i podria haver-se originat en una crema de residus agrícoles descontrolada
Els bombers treballen en estos moments en l’extinció d’un incendi forestal declarat al terme municipal de Gaibiel, a la comarca de l’Alt Palància, que afecta el vessant d’una muntanya situada a uns dos quilòmetres del poble. Segons el Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, el foc s'ha donat per estabilitzat a les 14:30 hores.
L’avís del foc s’ha rebut cap a les 13:00 hores i a la zona s’han mobilitzat nombrosos efectius terrestres i aeris per a tractar de controlar les flames, segons han informat el Consorci Provincial de Bombers de Castelló i el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.
En les tasques d’extinció participen dos dotacions de bombers de la Diputació de Castelló, quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos coordinadors forestals i tres mitjans aeris, entre altres un helicòpter amb unitat helitransportada i dos avions d’extinció.
De moment, no ha transcendit la superfície afectada ni les causes oficials del foc, però les primeres hipòtesis apunten que l’incendi podria haver-se originat arran d’una crema de residus agrícoles que s’hauria descontrolat.
Més llegit
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
Educació i professorat reprenen les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
El jutge del cas Plus Ultra accepta ajornar la declaració de Zapatero i el citarà el 17 i 18 de juny