Europa tanca amb Pfizer la compra de quatre milions de dosis addicionals
Espanya pot reclamar 400.000 dosis d'aquest lot.
Brussel·les/La Comissió Europea (CE) ha pactat amb el consorci farmacèutic Pfizer-BioNTech el subministrament de quatre milions addicionals de vacunes abans que acabe el mes de març per a frenar el repunt de les infeccions en algunes regions europees. Els estats podran reclamar les dosis d'aquest lot de manera proporcional a la població, poc més de 400.000 en el cas d'Espanya.
El lliurament "és el resultat de l'expansió de les capacitats de fabricació a Europa" des de mitjans de febrer, explica la CE en un comunicat en què destaca l'eficàcia d'aquesta vacuna contra les noves variants del coronavirus.
L'empresa alemanya BioNTech i el seu soci estatunidenc Pfizer van acordar el mes passat el subministrament de 200 milions de dosis suplementàries de la seua vacuna –amb opció de compra de 100 milions addicionals en un contracte que complementa l'acord anterior, que preveu l'entrega de 300 milions de dosis al llarg de 2021. Així, enguany la UE haurà de rebre de 500 milions de dosis d'aquesta vacuna que podran augmentar a 600 milions si es fa ús finalment de l'opció de compra addicional.
Brussel·les vigila de prop la propagació de les noves variants del coronavirus en regions com el Tirol austríac, Niça (França), Bozen (Itàlia) i algunes parts de Baviera i Saxònia a Alemanya, on s'ha registrat un augment d'infeccions i hospitalitzacions.
"La vacuna BioNTech-Pfizer ha demostrat ser molt eficaç contra totes les variants conegudes actualment del virus de la Covid-19", ha recordat la Comissió Europea.
Més llegit
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
Felipe González declara en un acte a València que s'haurien de convocar eleccions generals enguany
-
El jutge del cas Plus Ultra demana els correus de Zapatero i de les seues filles i intervé joies i dispositius electrònics
-
La Pista de Silla i el 'bypass' de València superen els deu quilòmetres de retenció en hora punta
-
Els bous baten rècords d’audiència i reunixen 600.000 espectadors en À Punt