L'estació dels Estels del Tram d'Alacant, tancada un mes per obres
L'actuació, amb un pressupost d'1,6 milions d'euros, servirà per a instal·lar el nou escapador ferroviari i obliga a traslladar l'origen i destinació de quatre línies a Mercat
L'estació dels Estels del Tram d'Alacant està tancada al públic des d'aquest dilluns i continuarà inoperativa un mes, fins al 21 de febrer, a conseqüència de les obres d'instal·lació del nou escapador ferroviari —per a unir dos desviaments— que s'han de fer en el túnel de l'estació.
La Generalitat ha informat en un comunicat que el pressupost de l'actuació, que permetrà millorar la capacitat de maniobra i circulació dels trens i tramvies que travessen el traçat subterrani, ascendeix a 1,6 milions d'euros.
Durant aquestes setmanes, les línies 1 (Estels-Benidorm), 2 (Estels-Sant Vicent del Raspeig), 3 (Estels-El Campello) i 4 (Estels-Plaça la Corunya) tindran origen i destinació en l'estació de Mercat. El tancament temporal dels Estels implica, a més, alteracions xicotetes respecte als horaris habituals del servei.
El Punt del Client —situat en l'estació dels Estels—, continuarà funcionant en l'horari usual, tot i que de manera paral·lela s'ha previst reforçar el personal d'atenció als usuaris en l'estació de Mercat per a facilitar l'accés i eixida de viatgers.
Actualment, l'estació dels Estels disposa de tan sols dues vies en servei. Ambdues són necessàries per a complir amb les freqüències establides encara que únicament la 1 està condicionada per a l'eixida de vehicles i l'altra es queda per a executar maniobres.
Juntament amb la millora de la capacitat de maniobra en el tram subterrani pel qual circulen les línies 1, 2, 3 i 4 del Tram d'Alacant, aquesta intervenció nova afavoreix la regularitat del servei, ja que es reduiran els efectes de possibles incidències sobre el conjunt de trens i tramvies en circulació.
Les obres també afecten la superestructura de via, el drenatge de la plataforma, catenària i el sistema de ventilació del túnel existent entre Estels i Mercat, segons la Generalitat. L'Administració autonòmica ha afegit també que es farà una altra tanda de treballs que afecten els enclavaments, agulles i modificacions sobre els sistemes de senyalització, comunicacions i seguretat ja instal·lats.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat