Estabilitzat l'incendi de la falda del castell d’Oliva
El vent ha complicat l’extinció i la Generalitat ha decretat la situació 2 d’emergència per la proximitat del foc al nucli urbà.
Dotacions de Bombers i les Brigades Forestals tracten d’extingir totalment el foc que ha cremat la massa forestal de les immediacions de les restes del castell d’Oliva aquesta vesprada. L’incendi ha quedat estabilitzat cap a les sis i mitja de la vesprada. El foc ha obligat a decretar la situació 2 d’emergència per la proximitat del foc a la població i a confinar els residents d’algunes cases a causa del fum.
La situació 2 d’emergència es decreta quan l'evolució de l’incendi pot afectar la població i béns de naturalesa no forestal. No obstant això, el foc només ha arribat al pati exterior d’una nau industrial abandonada i no ha causat danys personals.
El fort vent ha complicat les tasques d’extinció de l’incendi, segons han explicat des del Consorci de Bombers. De fet, dos dels mitjans aeris que treballaven en les tasques d'extinció han hagut de retirar-se pel vent.
L’incendi s’ha iniciat en una zona pròxima al camí Collado. En l'incendi han arribat a treballar quatre mitjans aeris, efectius del Consorci de Bombers –dels parcs d’Oliva i Gandia–, brigades de la Societat de Gestió Integral de Serveis d’Emergències i les brigades forestals de la Diputació.
A més dels d’Oliva, els bombers del Consorci de València han intervingut en una quinzena d’incendis de matolls, molts d’ells avivats pel vent.
Més llegit
-
Hospitalitzats una dona i el fill de tres anys en caure del balcó d'un primer pis a Canals
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
Avís taronja per a este dimecres a la vesprada en gran part de València i el sud de Castelló per tempestes fortes
-
L'incendi de Tuéjar, a mercé del vent i amb el risc que bote a l'altra banda del pantà de Benagéber
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Els municipis de la zona de la dana es preparen per a l’arribada de fortes pluges